جانشین ارکان ستاد کل به دفاع پرس خبر داد؛

اعزام دانشجویان ایرانی به چین و هند برای فراگیری علوم نظامی

جانشین ارکان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای ارتقای توان دفاعی و فراگیری علوم و فنون تخصص نظامی، به کشورهای چین، پاکستان و هند دانشجو اعزام می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ - 08August 2016

اعزام دانشجویان ایرانی به چین و هند برای فراگیری علوم نظامی

امیر سرتیپ «عبدالعلی پورشاسب» جانشین ارکان ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به ارتباط و تعامل نظامی و آموزشی ایران با دیگر کشورها اظهار داشت: برای تبادل علم و دانشافزایی در حوزههای مختلف نظامی ارتباطاتی را با دیگر کشورها برقرار کردهایم.

وی در این رابطه افزود: امروز در بسیاری از کشورها وابسته نظامی و دانشجو داریم، و همچنین از برخی کشورها نیز دانشجو میپذیریم و در مراکز علمی به آنها آموزش میدهیم.

امیر پورشاسب با تاکید بر اهمیت ارتقای توان دفاعی نیروهای مسلح و فراگیری علوم و فنون روز نظامی گفت: برای مثال به کشورهای چین، پاکستان و هندوستان دانشجو اعزام میکنیم که این دانشجویان در حوزههای علمی و تخصصی- نظامی آموزشهای لازم را می بینند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر اهمیت برگزاری رزمایشها بهعنوان میدانی برای آزمایش عملی آموختههای نظامی عنوان کرد: به دلیل بهرهگیری از تجربیات جنگ هشت ساله، رزمایشهای ما نسبت به دیگر کشورها کاربردیتر و نزدیک به صحنه واقعی جنگ است؛ لذا هر ساله این رزمایشها را برای ارتقای توان رزمی در سطح دریا، هوا، زمین و زیرسطحی برگزار میکنیم.

جانشین ارکان ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: بدون تردید دشمن با هرگونه پیشرفت و توسعه توان نیروهای مسلح ما مخالف است؛ لذا بر ما لازم است تا در راستای ارتقای توان دفاعی و برگزاری رزمایشها به موضعگیری بیگانگان توجهی نداشته باشیم و کار خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار