از رهاوردهای سفر رییس جمهور شهید به کرمانشاه توجه ویژه به نهادهای حمایتی بود

دولت شهید حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» حمایت از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را وظیفه انسانی، اسلامی و قانونی خود می‌دانست و در این راستا در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه، توجه ویژه‌ای به نهادهای حمایتی از جمله نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفت.
کد خبر: ۶۶۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ - 20May 2024

از رهاوردهای سفر رییس جمهور به کرمانشاه توجه ویژه به نهادهای حمایتی بودربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین شهید«سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت در قالب بیست و هشتمین سفر استانی، ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ به مدت یک روز مهمان مردم استان کرمانشاه بودند که در مجموع ۲۰۰ طرح برای استان به تصویب رسید و تحقق آنها نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی و توسعه این استان مرزی دارد.

این سفر پرخیر و برکت به استان کرمانشاه هرچند کوتاه ولی کاربردی و دارای تصمیم های راهبردی بود که می توان از آن به عنوان سرآغاز فصلی نو در روند توسعه، شکوفایی و رونق استانی یاد کرد که برای حراست از کیان مقدس جمهوری اسلامی بالغ بر ۱۰ هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

سفرهای استانی هیات دولت نور امیدی در دل مردمان جای جای کشور روشن و مسیر و نقشه راه مدیران اجرایی را در استان‌ها طراحی می‌کند، بر این اساس مصوبات سفر رییس جمهور باید با همدلی تمام مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس پیگیری شود تا مردم نتایج و آثار سفرها را لمس کنند.

از اولویت های سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه می توان به ایجاد اشتغال، تکمیل راه های مواصلاتی و راه آهن برای تسهیل در امر صادرات، تبدیل کرمانشاه به قطب کشاورزی کشور ، توجه به بخش بهداشت و درمان با تکمیل طرح های بیمارستانی و ایجاد قرارگاه اشتغال در استان برای رفع بیکاری، فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و برداشتن موانع و مشکلات آنها اشاره  کرد.

در این سفر، در کنار توجه ویژه دولت به اشتغال و رفع بیکاری در استان،  توجه ویژه ای نیز به نهادهای حمایتی و افراد تحت پوشش آنها شده است . 

تصویب ۱۹ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای بهزیستی کرمانشاه

«بهزاد شهبازی» مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از تصویب ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه های در دست اجرای این نهاد در سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: این مصوبات ابلاغ شده اما هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.

شهبازی افزود: مهمترین طرح نیمه تمام بهزیستی استان، مرکز رفاهی آموزشی بهزیستی کرمانشاه است که ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل آن اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اختصاص اعتبار برای تکمیل، تجهیز و تعمیر مراکز درمانی و فیزیوتراپی سازمان بهزیستی در شهرهای کرمانشاه، پاوه، سرپل ذهاب و تلات در این سفر خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: در سفر رییس جمهور به استان همچنین برای تکمیل و تجهیز مرکز خانه امن زنان، مرکز خانه سلامت دختران نیازمند حمایت اجتماعی و مرکز پذیرش و ساماندهی کودکان خیابانی، تکمیل سه مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و تکمیل و تجهیز مرکز جامع درمان اعتیاد زنان نیز اعتباراتی مصوب شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین گفت: در راستای خدمت رسانی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان مانندگاز کشی و برق کشی و خدمات شهرداری به طور مشترک پنج میلیارد تومان برای مددجویان در این سفر اختصاص یافته است.

شهبازی یادآور شد: در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در ۲۳ تیرماه سال‌جاری، بیش از ۶ هزار فقره نامه در حوزه بهزیستی استان به رییس جمهور نوشته شده بود که برای رسیدگی به این اداره کل ارسال شده است و بیشترین تعداد نامه ها آنها در خصوص تقاضا برای مسکن، اشتغال و کمک های موردی مالی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات اولیه در خصوص این نامه ها صورت گرفته است تاکید کرد: هنوز برای پاسخگویی به درخواست های مددجویان از رییس جمهور بودجه و تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

۱۰ هزار قلم لوازم خانگی ضروری به مددجویان اهدا خواهد شد

«رضا طاهری» مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه نیز گفت: ۱۰ هزار قلم لوازم خانگی ضروری از مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه به مددجویان واجد شرایط استان اهدا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه افزود: علاوه بر این پیش بینی شده سه هزار سری جهیزیه نیز که از مصوبات همین سفر است به نوعروسان تحت پوشش این نهاد در استان اهدا شود.

وی اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه نزدیک به پنج میلیارد تومان نیز به طور مشترک به کمیته امداد و بهزیستی استان برای مواردی چون گازکشی و برق کشی منازل مددجویان این نهادها اختصاص یافت. 

طاهری همچنین از تصویب ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پاسخگویی به مکاتبات و درخواست های مردمی در سفر رییس جمهور به استان خبر داد و یادآور شد: کار بررسی این نامه ها هنوز به پایان نرسیده که به محض اتمام آن این اعتبار پس از اختصاص توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال برای اشتغال مددجویان و همچنین دهک های پایین جامعه ۹۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد استان اختصاص یافته که براساس مصوبات، بخشی از این اعتبار به این سفر و برای اشتغالزایی افراد جویای کار اختصاص خواهد یافت. 

طاهری افزود: از جمعیت ۲ میلیون نفری استان بیش از ۱۷۲ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد است و این نهاد در حوزه های گسترده ای اعم مسکن، ازدواج، اشتغال، تهیه جهیزیه، درمان، آموزش و تحصیل، خدمت رسانی و پرداخت مستمری به افراد زیرپوشش در تلاش است.

پاسخ مثبت کمیته امداد به بیش از ۱۱ هزار نامه مردمی در سفر رییس جمهور به کرمانشاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در ادامه گفت: در راستای پیگیری نامه‌های مردمی سفر رییس جمهور با استان این نهاد تاکنون به بیش از ۱۱ هزار فقره نامه پاسخ مثبت داده است.

طاهری بیان کرد: در جریان سفر ۲۳ تیرماه امسال رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان کرمانشاه تعداد زیادی تماس و نامه مردمی توسط مراکز ارتباطات مردمی در این سفر دریافت‌ شد که از این تعداد تاکنون ۶۴ هزار و ۹۸۵ فقره به کمیته امداد ارجاع داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه افزود: کمیته امداد با این نامه بیشترین تعداد نامه ارجاع داده شده را در بین دستگاه های اجرایی این استان به خود اختصاص داده است.

طاهری اضافه کرد: پس از بررسی این نامه ها تاکنون به بیش از ۱۱ هزار فقره پاسخ مثبت و به چهار هزار و ۳۰۰ فقره پاسخ منفی داده شده و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ فقره نامه نیز به استانداری عودت داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه بررسی نامه ها همچنان ادامه دارد، گفت: مردم اطمینان کامل داشته باشند که تمام نامه ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

هم اکنون بیش از ۸۲ هزار خانواده در قالب ۱۷۲ هزار نفر زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد استان کرمانشاه هستند که از این نهاد انواع خدمات اعم مستمری، کمک هزینه تحصیلات، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه درمان، تعمیر و ساخت مسکن دریافت می کنند. 

سفر رییس جمهوری به کرمانشاه در کنار تخصیص ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار با مصوباتی همراه بود که تحقق این مصوبات با تکیه بر ظرفیت های پرشمار و غنی این استان بدون شک خاطره خوشایندی از دولت سیزدهم برای مردم این خطه به جا خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار