استقبال مردم از کتب دفاع مقدس

طبق پیش‌بینی‌ها می‌شد انتظار داشت که میزان استقبال و رجوع مراجعه‌کنندگان به انتشارات «سوره مهر» و «روایت فتح» بالا باشد. پیش‌بینی‌ها هم کاملاً درست از آب درآمد و هنگام بازدید از نمایشگاه شلوغی غرفه‌های این انتشاراتی‌ها به خوبی گویای این موضوع است.
کد خبر: ۸۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ - 17May 2016

استقبال مردم از کتب دفاع مقدس

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نمایشگاه کتاب با تمام حاشیههایش تمام شد و علاقهمندان به دنبال درآوردن آمار و ارقام کتابهای پرفروش رفتهاند. با توجه به اینکه امسال نمایشگاه کتاب به لحاظ فروش رکورد زد خیلیها منتظر بودند تا با پایان نمایشگاه ببینند چه کتابهایی سهم بیشتر فروش را مال خود کردهاند. اتفاق خوشایند این نمایشگاه، همانند سالهای گذشته از روند صعودی استقبال مخاطبان از کتابهای دفاع مقدسی حکایت دارد و باز هم کتابهای این حوزه اعم از خاطرهنگاری، گزارش و رمان درصد زیادی از فروش را به خود اختصاص دادهاند.

طبق پیشبینیها میشد انتظار داشت که میزان استقبال و رجوع مراجعهکنندگان به انتشارات «سوره مهر» و «روایت فتح» بالا باشد. پیشبینیها هم کاملاً درست از آب درآمد و هنگام بازدید از نمایشگاه شلوغی غرفههای این انتشاراتیها به خوبی گویای این موضوع است. هر دو انتشاراتی چندین سال است که در زمینه چاپ کتابهای حوزه دفاع مقدس دست روی کیفیسازی آثارشان گذاشتهاند و با طرح ایدههای مخاطبپسندی مثل «یاد یاران»، «شوکران» و «شهید از نگاه همسر» بر تعداد خوانندههایشان افزودهاند.

انتشارات سوره مهر برای بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران 200 کتاب چاپ اولی را برای مخاطبان آماده عرضه کرده است. در این آثار، عناوینی برای گروههای مختلف سنی شامل کودک و نوجوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است. انتشارات سوره مهر امسال یکی از شلوغترین غرفهها را در میان انتشاراتیهای دیگر دارا بود. تعدد و تنوع کتابهای این انتشاراتی یکی از دلایل استقبال مردم بود. رشد کمی و کیفی آثار این انتشاراتی موجب شده بود مراجعهکنندگان دست خالی از غرفه بیرون نیایند. «حیدر ایمنی» مدیر روابط عمومی غرفه انتشارات سوره مهر در رابطه با میزان استقبال مردم از این غرفه میگوید: «کتابهای «دفاع مقدس» و «خاطرهنگاری انقلاب» در این غرفه از سمت و سویی که در راستای مخاطب خاص بود به سمت عامه مردم کشیده شد به طوری که استقبال چشمگیری از این غرفه به عمل آمد.»
کتاب «دختر شینا» یکی از آثار پرفروش روز نخست برپایی غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران بود. چاپ پنجاه و پنجم این اثر در نمایشگاه کتاب عرضه شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. کتاب «آن بیست و سه نفر» دیگر اثری است که فروش بالایی داشت و بسیاری از جوانان و نوجوانان کشور، نشان دادند نسل جدید کنجکاو دانستن از جنگ تحمیلی و به ویژه دوران اسارت هستند.  همچنین پس از گذشت چندین سال از نخستین چاپ کتاب «دا» این اثر برجسته هنوز هم جزو پرفروشترین آثار است و این اثر همچون سالهای گذشته مورد استقبال و توجه مخاطبان قرار گرفت.

در انتشاراتی روایت فتح کتاب «هم اینک شوکران 1» که روایت زندگی شهید مدق از زبان همسر شهید است فروش خوبی داشت و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. کتابهای «اینک شوکران 6»، «نیمه پنهان»، «یادگاران» و «جای پای فرهاد» از دیگر کتابهای پرفروش انتشارات روایت فتح در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بودند.

کتاب «جامانده» روایت علی اصغر منتظری (گردان عمار) نوشته فریده شجاعی و کتاب«بچهها دیرتون نشه» نوشته سید میثم موسویان از آثار جدید انتشارات روایت فتح در بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران است که در رتبههای بعدی فروش قرار دارد.
در کنار این دو انتشاراتی، انتشارات بعثت هم آمار بازدیدکنندگانش کم نبود. کتابهای پرفروش این انتشاراتی، کتاب «پیغام ماهیها» و «به روایت همت» بودند که فروش خوبی داشتند. کتاب «پیغام ماهیها» سرگذشت سردار شهید حسین همدانی نوشته گل علی بابایی است و همچنین کتاب «به روایت همت» مجموعه گفتارهای این سردار شهید است که نگارش آن را انجام داده است. همچنین « نونی صفر»، « خط فکه» و «بیقرار» از دیگر کتابهای پرفروش انتشارات بعثت در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بود. 

میزان استقبال مخاطبان از نمایشگاه کتاب امسال نوید سال خوبی را برای حوزه نشر و کتابهای حوزه دفاع مقدس میدهد. اگر این میزان استقبال تا پایان سال و سالهای بعد ادامه پیدا کند، این امیدواری وجود دارد که انتشاراتیها به چاپ کتابهای بیشتر و جدیدتری در حوزه دفاع مقدس روی بیاورند. این حوزه از لحاظ سوژه انقدر حرف برای گفتن دارد که هنوز ناگفتههای بسیاری از آن دوران باید بیان شود.

منبع:روزنامه جوان

نظر شما
پربیننده ها