معرفی کتاب؛

حضور در زیر آتش دشمن با کتاب «نونی صفر»

کد خبر: ۲۳۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ - 25April 2017
حضور در زیر آتش دشمن با کتاب «نونی صفر»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نونی صفر» نوشته «حسن شکری» از رزمندگان دفاع‌مقدس است که در این کتاب خاطرات روزهای حضورش در جبهه‌های جنگ عراق علیه ایران را جمع‌‌آوری کرده است.

وی در اين خاطرات به چگونگی رزم در مناطق جنگی «فاو»، «ام‌القصر»، «مهران»، «كانال پرورش‌ماه» و عمليات‌های «والفجر 8»، «كربلای 1» و عمليات تكميلی «كربلای 5» پرداخته است.

«نونی صفر» در 4 بخش « سه‌راهی نمک»، «سنگ‌شکن»، «نونی صفر» و «صخره‌های عقیق» تنظیم شده است. در فصل پایانی نیز عکس‌ها، اسناد و نقشه‌هایی از عملیات‌های مختلف چاپ شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«دوست داشتیم اولین گردانی باشیم که برای بازپس گرفتن این زمین مقدس، که برای ما حکم قطعه‌ای از بهشت را داشت، حرکت کنیم. همه آماده بودیم تا برویم و نیروهای آن دژخیم را تارومار کنیم. بعد از پیام امام عزیز که فرمود: «مهران باید آزاد شود.» این شوق در ما از حد گذشت، به طوری که حتی فرماندهان گردان را وادار به عکس‌العمل کردیم؛ اما باور نمی‌کردیم که شبی فرا رسد که ما جزء اولین گردانهایی باشیم که درمهران عملیات می‌کنند و بعد از آزادی شهر، این جلمه را در سر در آن بزنیم: مهران را خدا آزاد کرد.»

همچنین کتاب «نونی صفر» از جمله کتاب‌هایی است که مقام‌معظم‌رهبری بر آن تقریظ نوشته‌اند.

متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «نونی صفر»:


«شهید محمد شکری که نوشته‌های لحظه به لحظه‌اش از چند عملیات، در شمار نورانی‌ترین یادگارهای دفاع مقدس است، گویا برادر مؤلف این کتاب است و از او در چند جا از کتاب «خط فکه» نام برده است. اکنون این برادر رزمنده و زنده در خلال آنان که کتابش به آنها تقدیم شده، نام برادر شهیدش را نگنجانیده است ... زهی کرامت و بزرگواری ... برادر دیگری هم از او قبلاً بر مسند شهادت تکیه کرده بوده است: شهید سیدعلی شکری. اللهم احشرنا مع هولاء فی الدنیا و الآخره.»

«نونی صفر» به قلم «سیدحسن شکری» در 296صفحه مصور نوشته و توسط «موسسه نشر موسسه 27 بعثت» در 3000 جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها