معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان:

مسئله تربیت باید اولویت اول نظام آموزش و پرورش باشد

حجت‌الاسلام «روحی» گفت: مسئله تربیت باید اولویت اول نظام آموزش و پرورش ما باشد؛ اگر تربیت و پرورش اسلامی رونق بگیرد، علم و آموزش هم رونق خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۶۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ - 09May 2024

مسئله تربیت باید اولویت اول نظام آموزش و پرورش باشدبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام «مهدی روحی» معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان در جمع معلمان مدارس همدان ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، کار معلمی را کاری مقدس دانست و اظهار داشت: بحث تعلیم در کنار بحث تربیت بسیار مهم است. 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان و تاکید ایشان بر تربیت نسلی فرهیخته، افزود: آینده این کشور در دست فرزندانی است که نتیجه تربیت شما معلمان است و بسیاری از کسانی که امروز در صدر مملکت ما عهده دار مسئولیت‌ها هستند نتیجه تربیت معلمان گذشته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: در شرایطی که با رشد روز افزون فناوری‌ها و اقتضائات فکری و روحی نوجوانان مواجه هستیم باید روش‌های تربیتی در مدارس بازنگری و ارتقاء پیدا کند. امور تربیتی در آموزش و پرورش قطعا اولویت و رسالت اصلی است.

 وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را به مدرسه می‌سپارند تا علاوه بر آموزش علم مسائل تربیتی را نیز آموزش ببینند، افزود: در کنار بحث آموزش باید به بحث تربیت نیز در مدارس توجه ویژه‌ای شود. 

روحی اضافه کرد: نکات تربیتی ماندگار است شاید نکات آموزشی فراموش شود اما نکات تربیتی هرگز فراموش نمی‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: مسئله تربیت باید اولویت اول نظام آموزش و پرورش ما باشد؛ اگر تربیت و پرورش اسلامی رونق بگیرد، علم و آموزش هم رونق خواهد گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان با گریزی به زندگی آیت الله مقدس اردبیلی و نحوه تربیت ایشان، گفت: تاثیر لقمه حلال، توجه به انتخاب دوست، توجه به نظافت و طهارت، توجه به مسائل دینی از بدو تولد و رعایت حریم ها و... از سوی والدین نتیجه اش تربیت چنین فرزندان صالحی چون مقدس اردبیلی می شود که عالم اسلام به وجودش افتخار می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه کودکان و دانش‌آموزان فطرت پاکی دارند تصریح کرد: اسلام دینی زیبا و لطیف است و فطرت انسان از ابتدا پاک است باید نکات تربیتی در کنار نکات آموزش از همان دوران کودکی نهادینه شود و اگر به نکات تربیتی دانش آموزان توجه شود وضعیت تربیتی دانش آموزان و فرزندان امروز ما متحول خواهد شد.

روحی در پایان متذکر شد: نتیجه تربیت درست دانش آموزان از سوی معلمان داشتن مسئولانی متعهد، متخصص، دلسوز و آگاه و فرهیخته برای آینده کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار