هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد برگزار خواهد شد

مدیر کانون جوانان رضوی استان یزد امروز در نشست خبری از برگزاری هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶ - 07May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «مهدی مهدوی‌نژاد» مدیر کانون جوانان رضوی استان یزد امروز در نشست خبری از برگزاری هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره معنوی مردمی و بین‌المللی در هفدهمین سال خود قرار گرفته است و در تمامی استان‌های کشور در روستا‌ها و اقصی نقاط کشور در ایام‌الله دهه کرامت پرچم مطهر گنبد امام رضا (ع) به همراه خادمان این امام همام حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در ۱۲ کشور در آسیا و اروپا نیز در ایام‌الله دهه کرامت حضور پرچم و خادمان حضرت امام رضا (ع) طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کانون جوانان رضوی استان یزد با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید، احیا و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور، عمق بخشی ارتباط مردم با حضرت رضا (ع)، ترویج و تعمیق معنویت در جامعه، ترویج فرهنگ رضوی و... را از جمله این اهداف برشمرد.

وی افزود: «عزت و امید» رویکردی است که امسال برای جشنواره زیر سایه خورشید تعیین شده و تمامی برنامه‌های جشنواره حول این محور انجام می‌گیرد که ضروری‌ترین مفاهیمی است که باید در جامعه تقویت شود.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: با توجه به حوادث اخیر از جمله عملیات وعده صادق که اقتدار و عزت جمهوری اسلامی و شیعه را به دنبال داشت، مفهوم «امید و عزت در سایه قدرت» در این جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد، همچنین مفاهیمی، چون عفت و حجاب، افزایش جمعیت و فرزند‌آوری، جهش تولید با مشارکت مردمی به عنوان شعار سال از مواردی است که در برنامه‌های این جشنواره دیده شده است.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال زیر سایه خورشید ظرفیت‌ها و فرصت‌های مختلف فرهنگی استان مورد توجه قرار می‌گیرند، افزود: از نظر تاریخی و جغرافیایی نقاطی بی‌بدیل و بی‌نظیر در استان یزد وجود دارند که از جمله آنها وجود مسجدی با سابقه یک هزار و ۴۰۰ سال اقامه نماز در آن، روستایی با ۲۴ خانوار و یک شهید از هر خانوار هستند، همچنین استان یزد پدیده‌های قرآنی، علمی و نخبگانی دارد که وجود این ظرفیت‌ها با برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید و حضور خادمان حضرت رضا (ع) در این نقاط به جهان مخابره خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها