زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند

خطبه عقد زوج تایبادی از سوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان تایباد قرائت شد.
کد خبر: ۶۶۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ - 07May 2024

زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، خطبه عقد «ابوالفضل حسینی» و «ساجده صادقی» از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان تایباد قرائت شد.

حجت‌الاسلام «حسن‌زاده نامقی» در این مراسم اظهار داشت: وجود الگوی مناسب برای جوانان باعث می‌شود که همواره در زندگی موفق و دارای زندگی معنوی و دینی باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به نقش ارزنده اثرگذاری و اثرپذیری از شهدا در زندگی جوانان و نوجوانان به عنوان یک الگو، تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و سیره شهدا و بهره‌مندی از برکات وجودی شهدا در آغاز زندگی زناشویی و پرهیز از هزینه‌های غیرضرور و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، از دلایل اصلی تصمیم این زوج جوان برای این وصلت آسمانی در جوار مزار شریف شهدای گمنام بوده است.

حجت‌الاسلام «حسن‌زاده نامقی» افزود: تأسی از سیره ائمه اطهار (ع) و ساده گرفتن مراسم جشن عروسی، موجب رغبت جوانان به این سنت الهی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه اسلامی می‌شود.

همچنین «فاطمه رضایی» رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تایباد در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: این اقدام با هدف فرهنگ‌سازی ازدواج آسان انجام شد، تا جوانان به دور از صرف هزینه‌های اضافی و تجمل به فکر سنت ازدواج باشند.

رضایی افزود: با گسترش روحیه ساده‌زیستی، همکاری و توجه مسوولان شاهد آغاز زندگی مشترک بسیاری از جوانان و کاهش معضلات اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز این حرکت نشان از آن دارد که می‌توان در جوار مزار شهدا شادی هم کرد، بدون این که مرتکب گناهی شد.

شهرستان تایباد از توابع استان خراسان رضوی است که در ۲۲۵ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده ۱۲۵ شهید، ۳۲۹ جانباز و ۳۰ آزاده در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها