زنجیره انسانی دانشگاه شیکاگو برای حمایت از غزه

دانشجویان دانشگاه «دوپال» شیکاگو آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.
کد خبر: ۶۶۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵ - 06May 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه خیزش دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا علیه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و درخواست برای واکنش فوری و مؤثر ایالات متحده در توقف این جنایات، دانشجویان دانشگاه «دوپال» شیکاگو آمریکا هم در حمایت از مردم مظلوم غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش، از لس‌آنجلس تا نیویورک، آستین، بوستون، شیکاگو و آتلانتا، جنبش دانشجویی طرفدار فلسطین در آمریکا در حال گسترش است.

ضمن اینکه، چند روز است که اعتراضات در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی مانند هاروارد، ییل، کلمبیا و پرینستون برپاشده است. این در حالی است که مقامات تهدید می‌کنند نیروهای امنیتی را برای متفرق کردن آنها اعزام خواهند کرد. 

چند روزی است که این صحنه در مناطق مختلف آمریکا تکرار شده است؛ دانشجویان در صحن دانشگاه‌های خود چادر برپا می‌کنند و حمایت نظامی ایالات متحده از اسرائیل و جنایات این رژیم در نوار غزه را محکوم کنند. این اعتراضات معمولاً با حمله پلیس ضد شورش روبه‌رو شده است.

دانشجویان معترض همچنین خواستار توقف سرمایه‌گذاری‌های دانشگاه‌های آمریکا در شرکت‌هایی هستند که از فروش سلاح به ارتش اسرائیل یا از ادامه جنگ در غزه سود می‌برند.

نظر شما
پربیننده ها