نماینده ولی فقیه در لرستان:

فرهنگ و اقتصاد دو بال پیشرفت و ارتقای کشور هستند

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: فرهنگ و اقتصاد دو بالی هستند که راه پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی از مسیر آنها عبور می‌کند.
کد خبر: ۶۶۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶ - 30April 2024

فرهنگ و اقتصاد دو بال پیشرفت و ارتقای کشور هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، امروز (سه‌شنبه) در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد دو بال راه پیشرفت هستند که ارتقای فرهنگی و دینی از مسیر آنها عبور می‌کند، اظهار داشت: خبرنگاران با سخنی که می‌گویند و قلمی که به‌کار می‌برند جایگاه مهمی دارند

وی افزود: قلم خبرنگاران امانت خداوند در نزد  آنهاست که باید آن را در خدمت به مردم و جامعه اسلامی به‌کار ببرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه خبرنگاران نباید از روی حدس و گمان قلم بزنند و با مطالب بی‌پایه و اساس اذهان را مشوش کرده و ناامیدی ایجاد کنند، گفت:جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و گاهی به همین دلیل آسیب‌هایی می‌بیند، اما از اصل مردمی بودن خود دست نمی‌کشد.

امام جمعه خرم آباد، مردم را پایه انقلاب اسلامی  دانست و  تصریح کرد: آگاهی دادن به مردم مانند اکسیژن، آب و غذا ضروری است و نظام اسلامی به این اطلاع‌رسانی نیازمند است، بنابراین آگاهی‌دادن درست و در جای خود و به دور از بداخلاقی‌ها و کینه و نفرت مورد نیاز است و اهل رسانه در این راستا اولین گروهی هستند که این وظیفه را باید به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دادن هم مورد نیاز ملت است و هم وظیفه کسانی است که گنجینه آگاهی و تدین  در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، افزود:  اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و نظارت، بیان نقاط قوت و ضعف سه وظیفه مهم اهل رسانه هستند.

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: آزادی قلم و مطبوعات تصویب شده قانون اساسی است و یک ملت آگاه آزادی را به ارمغان می‌آورد و از طرف دیگر مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح پایه‌گذاری شده و آزادی چنین رسانه‌هایی در رشد و کمال ملت تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه هر کدام دارای وظایفی هستند، گفت: به طور نمونه به عنوان امام جمعه شهرستان خرم‌آباد و در سال گذشته ۸ مساله اساسی با بهره‌گیری از اساتید حوزه و دانشگاه را دنبال کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ترویج سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده را از جمله این مسائل اساسی برشمرد و گفت: تاکنون ۶ برنامه گفت‌وگو محور در این زمینه برگزار شده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: توجه به عفاف و حجاب در جامعه دیگر مساله اساسی دنبال شده است که تا کنون ۴ برنامه محوری همچون تبیین مبانی فرهنگی عفاف و حجاب در خطبه‌های نمازجمعه و برگزاری مسابقات در سطح مدارس و فضاسازی محیطی برگزار شده است.

وی ارتقای کیفی مراسم نمازجمعه، بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه، بسط و گسترش جهاد تبیین با هدف بصیرت افزایی و بیان خدمات نظام و توطئه دشمنان در جنگ شناختی، ارتقای کیفیت مدیریت مساجد، ارتقای سطح فعالیت‌های ورزشکاران، انسجام‌بخشی تشکل‌های فرهنگی از دیگر مسائل محوری دنبال شده است.نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: در سال گذشته مجموعا ۵۸۳ برنامه در سطح نمازجمعه‌های استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار