سرپرست حجاج ایرانی:

مسأله «برائت از مشرکان» در چارچوب قوانین کشور عربستان سعودی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام نواب در مورد برنامه‌های فرهنگی کاروان‌های حج تمتع گفت: امسال هم برنامه‌های مختلف فرهنگی در هتل‌ها برگزار خواهد شد و امیدواریم کشور عربستان زمینه برگزاری دعای کمیل در طبقات مسجدالنبی (ص) را فراهم کند.
کد خبر: ۶۶۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲ - 17May 2024

سرپرست حجاج ایرانی به سرزمین وحی عزیمت کرد + عکسبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بدرقه رسمی آیت‌الله «محسن قمی» معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بعد از ظهر امروز (جمعه) راهی عربستان سعودی شد تا از نزدیک شاهد روند استقرار و خدمات‌رسانی به حجاج ایرانی باشد.

«سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این سفر که همراه با زائران چند کاروان حج به مقصد مدینه منوره صورت می‌گیرد، وی را همراهی می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب پیش از ترک تهران در فروگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست اندرکاران حج امسال اظهار داشت: قرآن‌محوری، همدلی و وحدت پایه شعار حج امسال و همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل بوده است.

وی در جمع خبرنگاران افزود: اقتدار اسلامی و در امتداد آن، برائت از مشرکان و بیزاری جستن از ظالمان از محور‌های حج است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع)، برای حج امسال کتابی تحت عنوان «ابراهیم‌شناسی» جهت ارائه در محافل انس و معرفت تهیه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب تاکید کرد: مساله مهم «برائت از مشرکان» قطعا در چارچوب قوانین کشور عربستان و در جهت تقویت اتحاد مسلمین برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امسال هم برنامه‌های مختلف فرهنگی در هتل‌ها برگزار می‌شوند و امیدواریم کشور عربستان زمینه برگزاری دعای کمیل در طبقات مسجدالنبی (ص) را فراهم کند.

وی افزود: آنچه باید در حج محقق شود، آرامش در حج است؛ زیرا زائران ما حدود ۱۷ سال در انتظار حج بودند و باید بتوانند در آرامش عبادت خود را انجام دهند.

در مراسم بدرقه سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، جمعی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند.

سرپرست حجاج ایرانی، خود نیز پیش از سوار شدن به هواپیما زائران کاروان‌های ایرانی را که همسفر او بودند و از ترمینال سلام عازم سرزمین وحی می‌شدند، از زیر قرآن گذراند و برای همه آنان آرزوی سفری امن، آرام و موفق کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها