وزیر خارجه اسپانیا خبر داد؛

اسپانیا مانع پهلوگیری کشتی حامل تسلیحات برای اسرائیل شد

وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که کشورش به کشتی حامل محموله تسلیحاتی برای رژیم صهیونیستی اجازه پهلوگیری در بندری در جنوب شرق این کشور را نداده است.
کد خبر: ۶۶۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ - 17May 2024

مانع پهلوگیری کشتی حامل تسلیحات برای اسرائیل شدیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیاالیوم، خوزه مانوئل آلباریس وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که کشورش درخواست یک کشتی با محموله تسلیحاتی عازم سرزمین‌های اشغالی برای پهلوگیری در بندر «کارتاخنا» در جنوب شرق اسپانیا را مورد مخالفت قرار داده است.

خوزه مانوئل آلبارس»، وزیر امور خارجه اسپانیا گزارش درباره اینکه کشتی مذکور به نام «ماریان دانیکا» حامل یک بار تسلیحات برای رژیم صهیونیستی بوده و می‌خواسته در تاریخ ۲۱ مه در بندر کارتاخنا توقف داشته باشد را تأیید کرد.

وی افزود: مخالفت با مجوز دادن به پهلوگیری این کشتی در بنادر اسپانیا مطابق با سیاست مادرید در ممنوع کردن صادرات تمامی انواع تسلیحات به اسرائیل از زمان شروع جنگ اخیر در ماه اکتبر گذشته علیه غزه انجام شده است. خاورمیانه به سلاح بیشتر نیاز ندارد بلکه به صلح بیشتر نیاز دارد.

آلبارس به خبرنگاران در شهر بروکسل گفت: ما این کشتی را شناسایی کردیم و با پهلوگیری آن مخالفت کردیم. می‌توانم بگویم که این تصمیم در راستای سیاست منسجم ما نسبت به هر کشتی با بار تسلیحاتی و حامل تسلیحات برای اسرائیل و مخالفت ما با پهلوگیری آنها در بنادر اسپانیا اتخاذ شده است.

پیش از این نیز وزیر حمل و نقل اسپانیا به صورت رسمی اعلام کرده بود: ما از پهلوگیری یک کشتی تسلیحاتی به مقصد اسرائیل در بندر کارتاخنا در جنوب شرقی اسپانیا خودداری کردیم.

اسپانیا یکی از سرسخت‌ترین منتقدان اروپایی رژیم صهیونیستی است. پیش از این نیز کشور‌های عربی و اتحادیه اروپا طی نشستی در نوامبر گذشته به میزبانی اسپانیا توافق کرده بودند که راه حل دو دولتی تنها راه برای خاتمه دادن به درگیری‌های میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار