نماینده ولی فقیه در مازندران:

ملت ایران از دشمنان هراسی ندارد

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه عید فطر عید به دست آوردن دلهاست، گفت: متاسفانه اجانب و دشمنان دل می‌شکنند و شکستند، اما ملت ما نشان داد که از دشمنان و عملیات تروریستی اخیر هراسی ندارد و راه شهدا را ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۶۶۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 10April 2024

عید فطر عید به دست آوردن دل‌هاست/ ملت ایران از دشمنان هراسی نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در حطبه‌های نماز عید سعید فطر در مرکز مازندران با بیان اینکه روز عید فطر روز توبه و زکات و نماز است، اظهار داشت: سه جور زکات باید بپردازیم که زکات نفس و زکات تن و زکات مال از آن جمله هستند و تقوا زکات جان و نفس است و  فطریه زکات تن است و زکات مال هم از اموال پرداخت می‌شود.

وی با تأکید و توصیه بر تقوا و بیان اینکه توبه زمینه ساز تقوا است افزود: طبق فرموده امام صادق (ع) تمام و کمال شدن روزه یک ماهه ماه مبارک رمضان بستگی به زکات فطر دارد همانطوریکه صلوات تمام کننده نماز است.

آیت الله محمدی لائینی با تبریک عید سعید فطر افزود: از همه مردم عزیز تشکر می‌کنم که ماه رمضان امسال درخشیدید و حرمت این ماه را که با سال نو و نوروز و روز طبیعت تقارن داشت احترام گذاری کردند؛ هم صله رحم و بازدید و خوشحالی قبل از شهادت امام علی (ع) را داشتند و هم حرمت ماه رمضان و شب و روز قدر را و روز طبیعت نشان دادند که علاقه ما به اهل بیت فوق همه علایق است.

نماینده ولی فقیه در مازندران از حضور مردم در راهپیمایی یکپارچه روز قدس تقدیر کرد و ادامه داد: این راهپیمایی باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

امام جمعه ساری تأکید کرد: از تروریست‌بازی‌هایی که در این چند روز هم در دمشق و هم در داخل اتفاق افتاده باید متوجه شویم که نقشه‌های دشمن برای بر هم زدن امنیت و سلب آسایش مردم خیلی خطرناک و پیچیده است و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، سربازان گمنام و بانام و همه به‌خوبی وظایف خود را انجام داده و امنیت را حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین از مسئولین که استان را به سمت عمران و آبادانی و رفع مشکلات مدیریت می‌کنند تقدیر و تشکر دارم از اصحاب رسانه و فعالان این عرصه تقدیر کرد و گفت: برنامه‌ها و مراسم مناسبت‌های ماه مبارک رمضان و بویژه ایام قدر در شهر‌های مختلف استان به خوبی منعکس شده است.

این مسئول با بیان اینکه عید فطر عید به دست آوردن دل است، اذعان داشت: عیدی این فطر آن است که دلی را به دست آوریم، زیرا دل شکستن هنر نیست و خداوند هم دل بندگانش را به دست می‌آورد و برای ایجاد سرور و خوشحالی بندگان و حتی برای مردگان خوشحال است و بذل و بخشش خداوند هم برای زندگان و هم برای مردگان است.

وی با اشاره به فرموده امام باقر (ع)، گفت: عید فطر از نگاه روایات عید جایزه است و به فرموده این حضرت اولین روز از ماه شوال که عید فطر است خداوند ندا می‌دهد که مومنان به سمت جایزه‌‌ها بشتابند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه عید سعید فطر عید دل به دست آوردن است، گفت: از نظر روایات عید فطر عید جایزه است، اما متأسفانه اجانب و دشمنان در چنین روز‌هایی در حال شکستن دل‌ها هستند و چقدر دل بچه‌های شهید را شکستند.

وی بیان کرد: آمریکای شیطان نمی‌خواهد ما دلخوش باشیم و می‌خواهد دل‌ها را بشکند و ما را از راه شهیدان عزت و افتخار دور و و پشیمان کند، اما ملت ما نشان داد که از دشمنان نمی‌ترسد از عملیات تروریستی هراس ندارد و راه عزت و راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار