عضو هیات علمی موسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره):

راهپیمایی روز قدس پاسداشت راه امام‌ خمینی (ره) است

حجت‌الاسلام «رستمی» گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس پاسداشت راه امام‌ خمینی (ره) و آزادگان جهان است.
کد خبر: ۶۵۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ - 05April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «علی‌امین رستمی» عضو هیات علمی موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) روز جمعه در سخنرانی پایان راهپیمایی روز قدس در مصلای پیامبر اعظم (ص) شاهرود، اظهار داشت: اعلام روز قدس توسط امام خمینی(ره) در روزهای آغاز پیروزی انقلاب اسلامی فلسطین را زنده کرد و به دنبال آن انتفاضه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه این تدبیر موجب جلوگیری از پیشروی رژیم صهیونیستی شد، ادامه داد: پس از اعلام روز قدس و حمایت مسلمانان جهان از فلسطین، شکست رژیم اشغالگر روز به روز به مردم دنیا بیشتر نمایان شد.

عضو هیات علمی موسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: این تدبیر امام(ره) حضور باشکوه مسلمانان در سراسر جهان را در پی داشت و موجب شد که فلسطین از دوره مقاومت با سنگ، امروزه با موشک و پهپاد در برابر رژیم اشغالگر و کودک‌کش ایستادگی کند.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه برخی افراد اسلام را دین جنگ و درگیری می‌دانند، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در نخستین روزهای تشکیل حکومت اسلامی در مدینه پیمان صلح با قبایل مختلف از جمله سه قبیله یهودی منعقدکردند.

وی با بیان اینکه اسلام دین منطق و استدلال است، بیان کرد: ادیان دیگر بعد از اسلام باید با منطق و گفتار به مسلمانان بپیوندند و اگر زندگی مسالمت آمیز با مسلمانان را پیشه کنند، اسلام با آنها سر جنگ ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه به ویژگی‌های قوم یهود در قرآن اشاره کرد و گفت: پیمان شکنی از ویژگی‌های این قوم است که نمونه بارز آن عهدشکنی سه قوم یهودی با پیامبر اکرم(ص) محسوب می‌شود.

حجت الاسلام رستمی شبهه افکنی را از دیگر ویژگی‌های این قوم برشمرد و افزود: شبهه افکنی یکی از راهبردهای جریان قوم یهود در طول تاریخ است که نمونه آن در زمان تغییر قبله مسلمانان نمود پیدا کرد و به گفته آنها تمامی نمازهای مسلمانان از صدر اسلام تا آن زمان باطل است.

وی با بیان اینکه امروزه رژیم صهیونیستی نیز تمامی پیمان‌های بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد، افزود: این رژیم جعلی سعی دارد بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و از این جریان سود ببرد.

عضو هیات علمی موسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: ۲ گروه در دنیا پیمان نانوشته با صهیونیسم دارند، یک گروه در مذهب اهل سنت به نام جریان تکفیری و داعشی و گروهی دیگر در مذهب شیعه به نام تشیّع انگلیسی وجود دارد که به دنبال تحقق خواسته‌های دنیای کفر، استکبار و صهیونیسم است.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه این ۲ گروه هیچ گاه موضعی در برابر رژیم صهیونیستی نمی‌گیرند، اظهار کرد: مسلمانان باید این فتنه ها را بشناسند. این ۲ گروه زاییده تفکر یهود و صهیونیسم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار