مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز:

حماسه بازپس گیری قله چغالوند با نام شهید شرع پسند در تاریخ جاودانه شد

سردار «اسلامی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: حماسه بازپس گیری قله استراتژیک چغالوند با نام شهید شرع پسند و شهدای استان البرز در تاریخ جاودانه شده است.
کد خبر: ۶۵۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ - 16March 2024

حماسه بازپس گیری قله چغالوند با نام شهید شرع پسند در تاریخ جاودانه شدسردار «ابوالفضل‌ اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس از البرز، اظهار داشت: ۲۵ اسفند سالروز عملیات بازپس گیری قله چغالوند در جبهه گیلان‌غرب به دست توانمند رزمندگان سلحشور البرزی به فرماندهی شهید والامقام آقامهدی شرع پسند است و لازم است این حماسه بزرگ بیش از پیش در رسانه‌ها بازتاب یابد و در جهت معرفی و اهمیت آن برای نسل جوان تولید محتوا شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش شهید شرع پسند در پیروزی در این عملیات مهم، افزود: رزمندگان البرزی به فرماندهی شهید والامقام آقامهدی شرع پسند طی ۲ عملیات ایذایی، قله استراتژیک چغالوند به تصرف رزمندگان اسلام در آمد و در نتیجه گیلان غرب از دید و تیر مستقیم عراق خارج شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه اخلاق، ادب، دین داری و ولایت مداری از ویژگی‌های بارز شهید آقا مهدی شرع پسند بود، بیان کرد: شهید آقا مهدی شرع پسند یکی از شهدای شاخص استان البرز است که باید بستر آشنایی نسل جوان با ویژگی‌ها و سجایای برجسته اخلاقی او فراهم شود.

سردار اسلامی با بیان اینکه نسل جوان باید با حماسه شهدا در دفاع مقدس آشنا شود، تصریح کرد: استان البرز نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس داشته که متاسفانه کمتر از جانب رسانه‌ها به آن پرداخته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه همه ما در برابر شهدا مسئولیم و به آن‌ها مدیون هستیم، خاطرنشان کرد: همه ما باید به مسئولیت تاریخی خود در زمینه ترویج و تبیین حماسه و افتخارات شهدا بکوشیم و در این راستا اصحاب رسانه مسئولیتی ده چندان در این مسأله دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها