دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رژیم صهیونیستی عامل اصلی افزایش بی‌ثباتی در منطقه

جنگ غزه و بحران شدید و گسترده انسانی ناشی از آن، موجب افزایش خطرناک بی‌ثباتی در منطقه شده که عامل اصلی این وضعیت رژیم صهیونیستی بوده که کشتار و نسل‌کشی مردم غزه را مرتکب شده است.
کد خبر: ۶۵۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 14March 2024

بحران غزه عامل اصلی افزایش بی‌ثباتی در منطقهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - رسول شادمانی؛ با ورود جنگ غزه به یکصد و شصتمین روز خود و تداوم کشتار و نسل‌کشی مردم غزه توسط ارتش متجاوز و کودک‌کش رژیم صهیونیستی از یک طرف و افزایش و گسترش درگیری‌های میان این رژیم و دیگر گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه ازجمله حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن حالا وضعیت و آینده منطقه خاورمیانه را بحرانی‌تر از قبل کرده است.

بر همین اساس مشاهده می‌کنیم که تمامی مذاکرات و میانجی‌گری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور یک توافق آتش‌بس قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان با کارشکنی‌ها و زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی ناکام مانده و با شکست روبرو شده است. موضوعی که می‌تواند انگیزه گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه را برای مبارزه و مقاومت در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی افزایش بدهد.

اما از آن طرف کمترین نتیجه شکست طرفین در دستیابی به یک توافق آتش‌بس تا پایان ماه مبارک رمضان را می‌توان در تداوم کشتار و نسل‌کشی مردم غزه خلاصه کرد. موضوعی که تا همینجای کار و تا لحظه تنظیم این گزارش موجب شده تا بیش از ۳۱ هزار نفر از مردم غزه شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شوند.

البته جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین فقط به نوار غزه محدود نمی‌شود و بعد از پنج ماه بمباران و گلوله‌باران شهر غزه که موجب تخریب بیش از ۷۰ درصد اماکن و ساختمان‌های این باریکه شده است، چند هفته است که شاهد گسترش بحران جنگ غزه با لشکرکشی نظامی ارتش این رژیم به شهر رفح نیز هستیم که ماشین جنگی متجاوز این رژیم در این شهر هم جنایات و کشتار‌های زیادی را رقم زده است.

حال اینکه اینجا بد نیست که در کنار اشاره به لشکرکشی و تجاوز نظام رژیم صهیونیستی به غزه و رفح به حملات مداوم و برنامه‌ریزی شده ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری هم بپردازیم. زیرا میزان و شدت حملات ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع به کرانه باختری به حدی بوده که تا امروز بیش از ۷۵۰۰ فلسطینی در این شهر بازداشت شدند و ده‌ها نفر هم در اثر حملات و گلوله‌باران کرانه باختری به شهادت رسیدند.

از طرف دیگر درگیری‌های میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان که از دومین روز جنگ غزه آغاز شده است به صورت منظم و با ضرب آهنگی روبه رشد در حال افزایش و شدت گرفتن است. به صورتی که در چند روز اخیر شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی حملاتی را به عمق لبنان و به زیرساخت‌های نظامی آن انجام داده و از ان طرف هم حزب‌الله لبنان در چند عملیات شاخص اهداف و اماکن نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با صد‌ها موشک و راکت مورد هدف قرار داده و بسیاری از آن‌ها را منهدم کرده است.

اما این پایان ماجرا نیست و درگیری‌های میان انصارالله یمن و آمریکا بر سر هدف قرار دادن کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ که از چند ماه قبل آغاز شده همچنان با قوت ادامه دارد و به رغم حملات و بمباران‌های یمن توسط آمریکا و متحدان آن در دفاع از رژیم صهیونیستی از میزان حملات ارتش یمن کاسته نشده است.

موضوع مهم دیگری که عدم تغییر وضعیت آن موجب شده تا منطقه در التهاب دائمی قرار داشته باشد محاصره نوار غزه و عدم دسترسی مردم آن به مواد غذایی، دارو‌ها و سوخت لازم است. امری که موجب شده تا حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن به همین دلیل عملیات‌ها و حملات خود را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کنند و تا مادامی که این وضعیت ادامه داشته باشد منطقه روی خوش آرامش را نخواهد دید و روز به روز وضعیت آن بحرانی‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها