معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی اعلام کرد؛

غبارروبی ۲۴۰۰ مسجد در استان مرکزی

حجت الاسلام محمدی گفت: طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها» همزمان با ماه مبارک رمضان در ۲۴۰۰ مسجد استان مرکزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ - 12March 2024

غبارروبی ۲۴۰۰ مسجد در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «بهزاد محمدی» معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به تشریح اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی استان پرداخت و گفت: آئین غبارروبی ۲۴۰۰ مسجد استان در آخرین روزهای ماه شعبان و همزمان با دهه تکریم و تعظیم مساجد و در آستانه ماه مبارک رمضان و سال جدید انجام شد.

وی افزود: این کار با حضور مردم رنگ و بوی خاصی گرفته بود و شاهد حضور باشکوه مردم در این مراسم معنوی بودیم مراسمی که مساجد را برای ماه مهمانی دل‌ها آماده می‌سازد. معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی به برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده در ایام ماه مبارک رمضان از سوی تبلیغات اسلامی اشاره و تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری منبر در وقت نمازهای ظهر و مغرب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی محافل و جلسات قرآنی با حضور قاریان ممتاز و مطرح و .. در سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اعزام روحانیون و مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان به روستاهای استان گفت: اعزام و استقرار  روحانیون به مناطق روستایی بالای ۴۰۰ نفر جمعیت داشته باشد، در ماه مبارک رمضان در دستور کار است همچنین برای روستاهایی که کمتر از این میزان جمعیت ساکن دارند، برای حضور روحانی گردشی اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی از برگزاری «جشن فرشته‌ها» ویژه دختران و «روزه اولی‌های» دختر و پسر در ۱۲ شهرستان استان مرکزی خبر داد و عنوان کرد: پویش «بیت نورانی» در ماه مبارک رمضان با محوریت بانوان جلسات و محافل کوچک قرآنی با اعضای خانواده برگزار می‌شود که در این پویش حفظ و تدبر ۳۰ فراز از قرآن در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی به تشریح اجرای طرح ملی «مسطورا» در استان پرداخت وتأکید کرد: طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها»، در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی از ماه مبارک امسال آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: این طرح با توجه به ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان و تقارن آن با تعطیلات نوروزی و در قالب ۵ محور، ایمان و امید، توحید و نفی عبودیت غیر خدا، نبوت و رستاخیز اجتماعی، ولایت و پیوندهای اجتماعی و همچنین معاد که برگرفته از سیر ساختاری کتاب ارزشمند قرآن است برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در لایه ملی، استانی و شهرستانی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموع در این طرح در طول سه سال ۱۵۰ فراز قرآن مورد دقت، تدبر، حفظ و‌… قرار خواهد گرفت همچنین کتاب «طرح کلی اندیشه‌های اسلامی و آیاتی» مقام معظم رهبری تبیین و گفتمان سازی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار