نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

باید برای روزه گرفتن و عبادت در ماه مبارک رمضان آماده شویم

آیت‌الله دری نجف آبادی: ما برای سلامتی خودمان روزه می‌گیریم و خداوند نیز می‌فرماید روزه بگیرید که پاداش آن را خودم می‌دهم. خدا اجر نیکوکاران را هیچ‌گاه ضایع نمی‌کند.
کد خبر: ۶۵۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 09March 2024

باید برای روزه گرفتن و عبادت در ماه مبارک رمضان آماده شویمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نمازجمعه اراک که در مصلای کلانشهر اراک اظهار داشت: باید برای روزه گرفتن و عبادت در ماه مبارک رمضان آماده شویم که روزه گرفتن ثواب بسیاری دارد. ما برای سلامتی خودمان روزه می‌گیریم و خداوند نیز می‌فرماید روزه بگیرید که پاداش آن را خودم می‌دهم. خدا اجر نیکوکاران را هیچ‌گاه ضایع نمی‌کند. دومین پیامبری که نام بزرگوارش در قرآن آماده است حضرت ابراهیم خلیل‌الله(ع) است. حضرت ابراهیم(ع) که وفای به عهد کرده بود و در جایی که هم حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) تسلیم فرمان خداوند شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در سوره حمد آیه اِهْدَنَا صِرٰاطَ الْمُسْتَقیٖم را داریم و راه درست را به ما نشان می‌دهد که یک راه بیشتر نیست آن هم راه امام علی(ع)، راه امام زمان(عج) و امام خمینی(ره) است که راه درست را از راه ظلمات و بیراهه تشخیص و آن را ادامه دهیم. راهی که ائمه رفتن و بزرگوارانی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رفتند و عاقبت آنها به شهادت ختم شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان دعای در حق یکدیگر را فراموش نکنیم و بسیار نیز توصیه شده که واقعاً دعای در حق یکدیگر معجزه می‌کند. در این ماه نماز و قرآن خواندن و را در یاد داشته باشیم که کیفیت دین و عبادت است. ماه رمضان را بهتر درک کنیم و با خواندن قرآن و نماز با کیفیت از ماه رمضان که ماه بهار اسلام است بهتر بهره بگیریم.

وی عنوان کرد: همگی در معرض خداوند عبد او هستیم که باید از دستورات پروردگار اطاعت امر کنیم که سعادت همگی ما در آن است. در هفته درختکاری هستیم که در آغاز فصل بهار قرار داریم که یکی از معجزات خداوند در این فصل است که همه گیاهان به یک باره سر از خاک بیرون می‌آید که نمایش روز رستاخیز را نشان می‌دهد. در هفته درختکاری هرکسی به سهم خود می‌تواند با کاشت درخت این کار نیک را انجام دهد و هر چه قدر کار خیر بتوانیم انجام دهیم خوب است که سر منشاء آن نفس انسانی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به دیدار اعضای خبرگان با رهبر انقلاب ادامه داد: در جلسه اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب به شرایط اقتصادی مردم نیز اشاره شد و بارها رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند. قدر نمازجمعه را بدانیم زیرا یادگار پیامبر، حضرت امیرالمومنین و بزرگان دین است که نمازجمعه شرف و عزت ما می‌باشد. در ماه رمضان می‌توانیم با دادن غذای معمولی به یاری نیازمندان و فقرا برویم و آنها را سیر کنیم و حتی کسی در زندان و خانواده او بیرون در سختی است با بخشیدن و دادن بدهی زندانیان مالی کار خیر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در پایان تصریح کرد: در بحث درختکاری که این هفته در آن قرار داریم رهبر معظم انقلاب سه درخت کاشتند که یکی از این درخت‌ها زیتون است که می‌توانیم از دانه‌های زیتون روغن گیری کنیم و از واردات روغن نیز جلوگیری کنیم. درخت زیتون هیچ دور ریز ندارد همانطور گفتیم از دانه‌های آن روغن، هسته‌های آن برای درست کردن چوب استفاده کرد و تفاله دانه‌های زیتون بعد از روغن گیری برای خوراک دام می‌توان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها