مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی:

بهره‌گیری از برنامه‌های خلاقانه، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس را رونق می‌بخشد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: سال جاری ۴۳ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت فهرست شده بود که دستگاه‌ها در سطح استان در گرامیداشت این مناسبت‌ها دارای عملکرد بودند اما شایسته است در سال جدید این مناسبت‌ها با برنامه‌های روزآمد و خلاق گرامی داشته شود.
کد خبر: ۶۵۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ - 07March 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی: روزآمدی و بهره‌گیری از برنامه‌های خلاقانه، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس را رونق می‌بخشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان که با حضور اعضا در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات این شورا در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در سال جاری به طور متوسط هر ۴۵ روز جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌ها به صورت تلفیقی برگزار شده که جمعا نه جلسه می‌شود.

وی افزود: دو جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با مشارکت شهرستان‌ها به مناسبت هفته دفاع مقدس و تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان، به صورت تصویری برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ۹۷ مصوبه داشته است. گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تشییع شهدای گمنام، فعال‌سازی سامانه سادم، هماهنگی در حوزه کنگره ملی شهدای شهرستان‌ها و استان، فعال‌سازی شهرک مقاومت، پیگیری وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام، هماهنگی در خصوص تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، هماهنگی و هم‌افزایی در راستای چاپ و نشر کتاب، تدوین دانشنامه دفاع مقدس، فعال‌سازی کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله محورهای مطرح شده در جلسات این شورا است.

این ‌مسئول با تاکید بر ضرورت حضور فعال، منظم و مستمر اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در راستای اثربخشی فعالیت‌ها، گفت: جلسات این شورا که با هدف انسجام‌بخشی به اقدامات و ایجاد وحدت رویه در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین تکریم شهدای گمنام برگزار می‌شود باید با ارائه برنامه‌های خلاقانه تقویت شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: در سال جاری ۴۳ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت فهرست شده که دستگاه‌ها در سطح استان در گرامیداشت این مناسبت‌ها بدون عملکرد نبوده‌اند اما شایسته است در سال جدید این مناسبت‌ها با برنامه‌های روزآمد و خلاقانه گرامی داشته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گسترش ساختاری که دستگاه‌های استانی دارند لازم است که فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سامانه سادم ثبت شود و کاربران نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

در ابتدای این نشست «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از سامانه سادم که مربوط به ثبت عملکرد دستگاه‌های استانی در گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت است، ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضا به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در حوزه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، راهیان نور و روز شهید پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها