دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سند لباس، پوشاک و البسه ایرانی اسلامی تدوین شده است

حجت‌الاسلام خسروپناه: تا کنون سند لباس، پوشاک و البسه ایرانی اسلامی در کشور نداشته‌ایم که بعد از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌گذاری این سند تدوین و سند و آماده عرضه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
کد خبر: ۶۵۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ - 05March 2024

جامعه به شدت نیاز به حکمرانی البسه ایرانی اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» صبح امروز در آیین افتتاحیه نخستین مرکز طراحی، تولید و توزیع البسه و پوشاک اسلامی «شمیم یاس» در اراک، اظهار داشت: در این مرکز بخش خصوصی با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، تجربه ۱۵ سال خود را به صورت ملی عرضه کرده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در بازدیدی که از این نمایشگاه عظیم داشتیم، مشاده شد فعالیت‌های خوبی در راستای عفاف و حجاب انجام شده است. فعالیت این مرکز یک حرکت حکیمانه‌ای است  که نیاز اجتماعی کشور را تأمین می‌کند و در کنار آن نیز اشتغال‌زایی را فراهم کرده است و جامعه ایرانی اسلامی نیز نیازمند چنین حرکت‌هایی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در این حکمرانی یک راهبری وجود دارد که رهبر معظم انقلاب بارها بارها به موضوع البسه ایرانی اسلامی اشاره و در این راستا نیز راهکارهایی را ارائه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه خاطر نشان کرد: ۱۰ وظیفه در راستای عفاف و حجاب و ۱۰ کارکرد آن  را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کرده‌ایم  که در یکی از این ۱۰ بند، بحث البسه ایرانی اسلامی درآن مطرح شده است.  

وی در پایان تصریح کرد: تا کنون سند لباس، پوشاک و البسه ایرانی اسلامی در کشور نداشته‌ایم که بعد از راهبری مقام معظم رهبری سیاست‌گذاری این سند تدوین و سند با همکاری شورای فرهنگی عمومی کل کشور با مشورت صاحب نظران و ذی‌نفعان نوشته شده و سند آماده عرضه به شورای عالی انقلاب است که دراوایل سال ۱۴۰۳ این سند را مصوب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها