جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

استقرار پهپادهای «طرح رسول» در چندین یگان عملیاتی/ تعداد زیادی تجهیزات و سامانه‌های جدید به نیروی پدافند هوایی الحاق شد

امیر سرتیپ «الهامی» گفت: تسلیح پهپاد‌های «کرار» به موشک «مجید» یکی از اقدامات خلاقانه، ماندگار و صددرصد ایرانی بود که کمتر کشوری در دنیا از این توانمندی برخوردار است.
کد خبر: ۶۵۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳ - 03March 2024

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتشامیر سرتیپ «علیرضا الهامی» جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به توانمندی‌های این نیرو اظهار داشت: اکثر سامانه‌های مورد استفاده در نیروی پدافند هوایی ارتش کاملاً بومی هستند.

امیر سرتیپ الهامی با اشاره به همکاری اثربخش نیروی پدافند هوایی ارتش با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: امسال تعداد زیادی تجهیزات و سامانه جدید از جمله سامانه‌های کشف، درگیری و انهدام، پهپادی، جنگال، فرماندهی و کنترل توسط نیروی پدافند هوایی ارتش تولید و به این نیرو اضافه شده است.

وی همچنین تسلیح پهپاد‌های کرار به موشک هوابه‌هوای مجید (طرح رسول) را نشان‌دهنده خودباوری و عزم راسخ متخصصان داخلی دانست و گفت: الحاق این پهپاد‌ها یکی از اقدامات خلاقانه، ماندگار و بزرگ و صددرصد ایرانی بود که کمتر کشوری در دنیا از این توانمندی برخوردار است که بتواند یک موشک پدافندی را روی یک هواپیمای بدون سرنشین جت نصب و با موفقیت آن را عملیاتی کند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: امروز پهپادهای طرح رسول در پنج یگان عملیاتی مستقر هستند و چند مرتبه در پهنه نیلگون خلیج فارس برای دفع حملات و تهدیدات احتمالی از این تاکتیک ایرانی استفاده شده و نتیجه آن را مستند ثبت کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار