در دیدار با کارگردان دفاع مقدس مطرح کرد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه: نسلی که جنگ را ندیده مشتاق شنیدن واقعیت‌های آن دوران است

سردار «خوشبخت» گفت: نسلی که جنگ را ندیده مشتاق شنیدن ناگفته‌ها و واقعیت‌های آن دوران است و ساخت مستند‌های تلویزیونی می‌تواند این خلاء را جبران کند.  
کد خبر: ۶۵۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ - 27February 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه: نسلی که جنگ را ندیده مشتاق شنیدن ناگفته ها و واقعیت های آن دوران استبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در دیدار با «کامران جاهدی» کارگردان فیلم مستند «تفنگ برادرم» در راستای ساخت مستند نقش شهرستان های مرزی استان در دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار خوشبخت در این دیدار اظهار داشت: با توجه به نقش پر رنگ استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ساخت مستند چند قسمتی که بتواند نقش ایثار و فداکاری و حضور اقشار مختلف مردم به ویژه مردم شهر هایی که در مسیر هجوم رژیم بعث عراق قرار داشتند ضروری است؛ چرا که در این زمینه هنوز کار فاخر و تاثیرگذاری ساخته نشده است.  نسلی که جنگ را ندیده مشتاق شنیدن ناگفته ها و واقعیت های آن دوران است و ساخت مستندهای تلویزیونی می تواند این خلاء را جبران کند. 

سردار خوشبخت گفت: از هنرمندان برای ساخت آثار هنری و سینمایی در عرصه دفاع مقدس به ویژه آثاری که به بررسی نقش استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس بپردازد حمایت می کنیم.  در این راستا این اداره کل از ساخت چندین فیلم سینمایی، مستند، فیلم کوتاه و بلند، نمایشنامه، فیلمنامه، تئاتر صحنه ای و خیابانی و برپایی نمایشگاه های نقاشی و عکس و ... در حوزه دفاع مقدس و مقاومت حمایت کرده است و به این حمایت ها نیز ان شاءالله ادامه خواهد داد.

سردار خوشبخت تصریح کرد: استان کرمانشاه به ویژه مناطق مرزنشین این استان سرشار از سوژه های نابی هستند که باید مثل یک گنجینه با ارزش توسط مستندسازان و فیلمسازان با تجربه کشف شوند و در قالب فیلم هایی فاخر و تاثیرگذار در اختیار مخاطبان و عموم مردم قرار بگیرند.

«کامران جاهدی» در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری ساخت مستند «تفنگ برادرم» در کشور و استان کرمانشاه گفت: این مستند به بررسی اقدامات و خدمات بانوی رزمنده گیلانغربی زنده یاد نصرت خدایاری شهسواری معروف به خواهر بسیطی می پردازد و به دلیل نگاه نو و پرداخت به سوژه ای ناب در دوران دفاع مقدس موفق به دریافت چندین جایزه ملی در جشنواره های مختلف شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها