مسئول فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز عنوان کرد؛

فضای مجازی، میدان نبردی جدید در جنگ شناختی

‌سرهنگ «درویشی» گفت: فضای مجازی، میدان نبردی جدید در جنگ شناختی است.
کد خبر: ۶۵۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ - 26February 2024

فضای مجازی، میدان نبردی جدید در جنگ شناختیسرهنگ دوم «منصور درویشی» مسئول فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز‌ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس به تشریح اهمیت فضای مجازی در جنگ شناختی و ضرورت استفاده از آن برای ترویج و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان پرداخت.

سرهنگ درویشی با اشاره به ماهیت جنگ شناختی اظهار داشت: امروزه دشمنان به جای جنگ‌های سخت و رویارویی مستقیم، به دنبال تهاجم به ذهن و اندیشه جوانان ما از طریق فضای مجازی هستند. در این جنگ، دشمن با استفاده از ابزار‌های مختلفی مانند شایعه‌پراکنی، دروغ‌پردازی، تحریف تاریخ و سیاه‌نمایی، به دنبال خدشه‌دار کردن باور‌ها و ارزش‌های جامعه، به ویژه نسل جوان، است.

وی به نقش فضای مجازی در ترویج و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان اشاره کرد و افزود: فضای مجازی می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای نشر معارف و فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه نسل جوان مخاطب اصلی پیام‌های دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: باید با استفاده از زبان و قالب‌های جذاب و نوین، متناسب با نیاز‌ها و سلیقه نسل جوان، مفاهیم دفاع مقدس را در فضای مجازی تولید و منتشر کرد.

سرهنگ درویشی به ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: همه ما باید در برابر هجمه‌های دشمن در فضای مجازی جبهه واحد تشکیل دهیم و با تولید و نشر محتوای فاخر و ارزشمند، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان بپردازیم.

وی از عموم مردم و به ویژه نسل جوان، دعوت کرد تا با دنبال کردن صفحات و کانال‌های معتبر در فضای مجازی، در دریافت محتوای صحیح و موثق و بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای خود اهتمام ورزند.

این مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت همه آحاد جامعه، بتوانیم در جبهه جنگ شناختی نیز پیروز میدان باشیم و ارزش‌های والای دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها