حضور حداکثری اقتدار ملی/ نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

یأس و نا امیدی دشمنان با حضور پر شور مردم در انتخابات

امام جمعه خرم آباد گفت: حضور در انتخابات موجب شاد کردن دل دلبستگان به نظام و انقلاب و موجب یأس و ناامیدی دشمنان خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ - 23February 2024

انتخابات مسالمت آمیزترین شیوه برای انتقال قدرت استبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: حضور ملت ما در انتخابات از راهپیمایی ۲۲ بهمن مهمتر است چون آمار شرکت کنندگان به صورت رسمی اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: ایجاب می‌کند که مردم با شرکت حداکثری دل امام عصر و دلبستگان به نظام جمهوری اسلامی را شاد کنند و دشمنان ملت ایران را عصبانی کنند.

وی بیان کرد: حضور در انتخابات امر خیلی مهمی است آن هم انتخاباتی که جلوه مشارکت برای حاکمیت اراده مردم  و مظهر حضور آنها در عرصه سیاسی است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: انتخابات فرصتی است که اگر مردم نماینده‌ی را که انتخاب کرده راه و روش پسندیدند مجدد به او رای می‌دهند و  در غیر این صورت فرصتی است که دیگری را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه انتخابات مسالمت آمیزترین شیوه برای انتقال قدرت است، خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی نشان داده شده مسوولیت‌ها در حال گردش است و هیچ کس برای همیشه دارای قدرت و اختیار نیست. در واقع انتخابات فرصتی برای  تغییر، تحول و  جهش در کشور است.

وی با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت هر دو وابسته به انتخابات است، گفت:  همبستگی، انسجام، افزایش امنیت و اصلاح امور اصل حضور در انتخابات است، انتخابات نباید موجب اختلاف، تفرقه و تنازع در بین مردم باشد.

خطیب جمعه خرم‌آباد تاکید کرد:  افراد نباید  به خاطر علاقه‌مندی به کاندیدای مد نظر بد اخلاقی و اهانت کنند، مقام معظم رهبری فرمودند «حفظ وحدت واجب است و اگر کسی با سخنش در بین مردم  تشنج آفرینی کند حرام شرعی است.»

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد وارد مجلس شود نمی‌تواند با حرام شرعی خودش و اطرافیانش وارد چنین جایگاه مهمی شود، تاکید کرد: اگر کسانی بخواهند تشنج آفرینی کنند یا قوانین انتخاباتی را در قول و رفتار نفی کنند و مرتکب تخلف شود، چه در نتیجه انتخابات تاثیر داشته باشد چه نداشته باشد چه از طرف داوطلبان باشد چه حامیان و  چه برگزارکنندگان و ناظران بر مسوولان استان لازم است پس از هشدار و تذکر قانون را اعمال کنند.

وی گفت: افرادی که فضای سالم انتخابات را به سمت دروغ، تخریب، افترا، سیاه نمایی، اسراف و دادن وعده‌های غیر واقعی سوق می‌دهند در صورت تکرار باید  طبق قانون با آنها برخورد شود،  طبیعتا افرادی که مرتکب تخلف می‌شوند نمی‌توانند در میان داوطلبان باشد چون شأن اینها بالاتر است.

خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امام راحل  و رهبری با تعابیر مختلفی و محتوی واحد بر اهمیت مشارکت در انتخابات  و فرد اصلح تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد:  اگر افرادی موازین شرعی و قانونی را در انتخاب فرد مورد نظر رعایت نکنند و خسارتی از بابت عدم گزینش فرد اصلح بر امت اسلامی وارد شود این مسوولیت دارد  و باید در انتخاب حجت شرعی داشت.

وی تاکید کرد: انتخاب بدون تحقیق به واسطه نسبت فامیلی، قومی، طایفه‌ای و طمع ورزی در پیشگاه خداوند قابل قبول نیست چون حجت شرعی محسوب نمی‌شود.امام جمعه خرم‌آباد گفت: در انتخابات هم اصل مشارکت و هم انتخاب صالح ترین فرد که شرایط لازم را داشته باشد مهم است.

به گفته حجت‌الاسلام شاهرخی علاوه توانایی و دانایی لازم در وظیفه سنگین،  حامی عدالت بودن،  نفوذ ناپذیر و نفی تبعیض،  بی توجهی به توصیه‌های فرا قانونی،  مبارزه با فساد و مفسدین،  طرفدار حقوق مستضعفان و ترجیح منافع ملی و استانی بر منافع جزیی و بی فایده همچنین پیگیری مطالبات استان و حوزه انتخابیه ازویژگی‌های یک نماینده اصلح است.

وی گفت: ساده زیست بودن، داشتن روحیه صمیمی یا مجموع نمایندگان و دو قوای دیگر از دیگر ویژگی‌های یک نماینده خوب است، متاسفانه یکی از علل عقب ماندگی برخی استان‌ها عدم همکاری نمایندگان با دیگر  نمایندگان با و قوای دیگر است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه آینده برای ایران اسلامی روشن است، افزود:  ایران محور مقاومت در جهان و  مانع نظم جهانی است که شیطان بزرگ به دنبال آن است، ایران اسلامی  مانع تحقق اهداف دشمنان شده و آنها را به عقب رانده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: ایران اسلامی با داشته‌های غنی فرهنگی، معنوی و مادی کم نظیر و مردمی با ایمان و سطح هوشی بالا  و موفق در عرصه‌های مختلف و البته درایت رهبری و ملتی فداکار دشمن را به عقب رانده است.

وی با اشاره به اینکه کشور امروز   دارای شهر موشکی است و کشورهای زیادی در نوبت خرید پهباد از ایران هستند، بیان کرد:  ماهواره‌های کشور در مدار قرار گرفته و نیروهای مقاومت در لبنان، سوریه و غزه و در حال مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل هستند.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: انصار الله یمن باب المندب را  زیر نظر دارند و کشتی‌های آمریکا و انگلیسی و بندر تجاری رژیم غاصب اسرائیل را با موشک مورد اصابت  قرار می‌دهند و امروز خروج آنها از جنگ  بدون  خواری ممکن نیست.

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امام زمان (عج) وقتی ظهور می‌کند که فرد و  اجتماع از گناه دور شده باشند، خاطر نشان کرد: سه شنبه ۸ اسفند روز امور تربیتی اسلامی است و  تا تربیت اسلامی را بر جامعه حاکم نکنیم ظهور اتفاق نمی‌افتد، زمانی که در جامعه حرمت شکنی می‌شود و فضای مجازی و حقیقی مملو از بداخلاقی و توهین است امام عصر ظهور نمی‌کند.

وی گفت: امروز برخی حرمت شکنی را مشاهده می‌کنیم که صدای نائب امام عصر هم  بلند شده است اما عده‌ی گوش شنوا ندارند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به  خصوصیات حکومت امام عصر، توضیح داد: حکومت امام عصر یک حکومت واحد جهانی است و در آن شاهد  احیا و گسترش اسلام،  بسط عدالت در تمام سطوح و گسترش امنیت در همه عرصه‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی تاکید کرد: ما که بستر ساز حکومت امام عصر هستیم و امام راحل و مقام معظم رهبری پرچم آن را در دست گرفته‌اند باید در ۴ عرصه‌ی که اشاره شد  مجاهدت کنیم.

 وی ضمن گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان، اظهار کرد:  افرادی که با هر شیوه به نظام اسلامی آسیب وارد کنند سربازان گمنام آنها  را شناسایی و مانع آسیب به ملت و نظام می‌شوند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت:  وزارت اطلاعات کشور از چنان قوتی برخوردار است که جاسوسان در کشورهای دوست  را هم شناسایی می‌کند و بارها از این طریق ضربه مهلکی به رژیم غاصب اسرائیل وارده کرده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه همانطور که انتخابات مجلس شورای اسلامی اهمیت دارد  ششمین دوره مجلس خبرگان هم از اهمیت وافری برخوردار است، خاطر نشان کرد: کار مجلس خبرگان تعیین ولی فقیه و نظارت بر کار ولی‌فقیه است، و دیدیم که مجلس خبرگان پس از رحلت امام خمینی (ره)  با هوشمندی شخصیتی را تعیین کردند که در صفات گوناگون بی نظیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها