معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح:

همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت علوم در اجرای طرح جهاد علمی/ بسیج باید در فعالیت‌های علمی هدفمند پیشتاز باشد

سردار سرتیپ «مهدی‌نژاد نوری» گفت: در ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرحی را تهیه و تصویب کردیم که بر اساس آن بایستی اجرای طرح جهاد علمی بسیج و جذب نخبگان علمی در اولویت باشد.
کد خبر: ۶۵۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 21February 2024

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلحبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در دومین جشنواره علمی شهید چمران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان‌ اینکه «جهاد» کاری پرتلاش و با روحیه سلحشوری برای خداست، اظهار داشت: توجه به علم و پژوهش اولین نکته‌ای است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آمده و در آن بر رسیدن به قله‌های علم و فناوری تاکید شده است؛ بر این اساس در سند ده‌گانه اعتلای بسیج، در محور‌های مختلف از جمله توجه به پیشرفت‌های علمی، تکالیفی مشخص شده است.

سردار سرتیپ مهدی‌نژاد نوری ادامه داد: در این راستا تأسیس ۴۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، ایجاد ۲۰۰ هزار هسته علمی، ایجاد ۳۱ کارخانه نوآوری و تولید ۲۰ درصد محتوای علوم انسانی اسلامی با تکیه بر منابع مردمی از محور‌های فعالیت‌های بسیج مطابق با سند اعتلا است.

معاون عتف ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: برخی از مهم‌ترین فناوری‌های شکل‌دهنده انقلاب صنعتی چهارم گسترش فناوری‌های دیجیتال و اصلاح دنیای فیزیکی است که در این رابطه هشت فناوری مانند مواد زیستی و کوانتوم تا سال ۲۰۴۰ میلادی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: برای اینکه جهاد علمی شکل بگیرد در ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرحی را تهیه و تصویب کردیم که بر اساس آن بایستی اجرای طرح جهاد علمی بسیج، جذب نخبگان علمی، کاهش تشریفات اداری و اولویت‌بخشی به طرح‌ها و پروژه‌های مشترک، در اولویت باشد.

سردار نوری با بیان اینکه تعداد ۲۵ محور عملیاتی برای همکاری با ۱۷۰ مرکز آموزشی پزوهشی و فناوری پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: نقش و جایگاه بسیج علمی باید فراتر از جایگاه فعلی باشد و بسیج در انجام فعالیت‌های علمی هدفمند می‌بایست نقش اول را داشته باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار