در راه فتح قله‌ایم/ در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس؛

جانشین معاون سیاسی سپاه: راهیان نور فراتر از سلایق سیاسی است/ انتخابات نقش مؤثری در امنیت و اقتدار ملی دارد

سردار «غضنفری» گفت: باید موضوع راهیان نور را در حوزه منافع ملی و حوزه امنیت ملی، فراتر از سلایق و جریان‌های سیاسی تعریف کنیم.
کد خبر: ۶۵۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 20February 2024

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران: راهیان نور فراتر از سلایق و جریان‌های سیاسی استسردار سرتیپ دوم پاسدار «عزیز غضنفری» جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به انتخابات پیشِ رو، اظهار داشت: در سال‌های گذشته تجربه به ما نشان داده است که جمهوری اسلامی کشوری متفاوت در حوزه مردم‌سالاری دینی است.

سردار غضنفری گفت: تعداد کشور‌هایی که انتخابات برای آن‌ها مهم است و دنیا نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌دهد، شاید از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر باشد که یکی از این کشور‌ها جمهوری اسلامی ایران است. بر همین اساس هم موضوع انتخابات با توجه به تجربیات گذشته وضعیت کاملاً متفاوتی را ایجاد کرده است.

جانشین معاون سیاسی سپاه ادامه داد: در همین رابطه هم افکار عمومی در سطح دنیا، رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی منتظر هستند که چه اتفاقی در این انتخابات مهم رخ می‌دهد. تجربیات دوره‌های گذشته انتخابات، نشان می‌دهد زمانی که دشمن و رسانه‌هایش در مقابل ملت ایران قرار می‌گیرند، این ملت عکس‌العمل متفاوتی از خودشان نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: البته دشمن در جنگ شناختی توانسته بخش‌هایی از افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد؛ ولی تجربیات متعددی نیز پیرامون این موضوع داریم که وقتی دشمن به مردم القاء می‌کند در انتخابات شرکت نکنند، مردم در این شرایط متفاوت ظاهر شدند و خلاف خواسته‌ی دشمن عمل کردند.

سردار غضنفری افزود: اما باید به این موضوع هم اشاره کنم که هر میزان دشمن در گذشته تلاش کرده که مردم ایران را نسبت به انتخابات و نسبت به صندوق رای کم‌انگیزه کند، مردم در این میدان متفاوت ظاهر شدند. آرزوی ما هم این است که این انتخابات ازجمله انتخابات‌هایی باشد که مردم ایران با درک شرایط موجود بتوانند حضور مؤثر، متفاوت و باشکوهی از خود در این عرصه نشان بدهند.

جانشین معاون سیاسی سپاه یادآور شد: این مهم است که رسانه‌ها در این زمینه روایتی را از انتخابات برای مردم خودمان تولید کنند که ارتباط مردم را بین «انتخابات و امنیت ملی»، «انتخابات و اقتدار ملی»، و «انتخابات و اینکه ما در حوزه سیاست خارجی بتوانیم از منافع ملی کشور دفاع کنیم»، برقرار کنند.

وی تأکید کرد: باید این موضوع را برای مردم تبیین کنیم که بین شرکت آن‌ها در انتخابات و پروژه‌های امنیت ملی و سیاست خارجی ارتباط نزدیک و معناداری وجود دارد که البته در این میان، رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند؛ زیرا امروز مردم رسانه‌ها را در فضای فعلی، متفاوت ارزیابی می‌کنند.

سردار غضنفری در ادامه به تأثیرات برگزاری اردو‌های راهیان نور در جامعه نیز اشاره و بیان کرد: هنوز ما در حل بسیاری از مشکلات و مسائلی که گاهی اوقات در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی برای ما ایجاد می‌شود، از ذخیره جنگ و تجربیات دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنیم.

جانشین معاون سیاسی سپاه گفت: آن زمانی که یک کشور، یک ملت و یا مسئولان یک کشور دچار خطا‌ و اشتباه می‌شوند که نسبت به تاریخ و گذشته کشور خودشان کم‌توجهی کنند؛ لذا راهیان نور مبحث بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: راهیان نور یکی از همان اقداماتی اساسی است که می‌تواند نسل‌های جدید را با پیشینه و تاریخ گذشته این سرزمین آشنا کند؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در پروژه راهیان نور ازجمله اقداماتی است که آثار خودش را نه فقط در بلندمدت، بلکه در میان‌مدت و کوتاه‌مدت هم نشان می‌دهد.

سردار غضنفری با بیان اینکه راهیان نور یکی از اقدامات فرهنگی محسب می‌شود که آثار خودش را در لحظه و زمان به خوبی نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: راهیان نور یکی از مباحث تعیین‌کننده در زمینه حفظ امنیت ملی و هویت تاریخی ملت ایران است؛ موضوعی که ثمرات آن‌ها را هم تا امروز مشاهده کرده‌ایم.

جانشین معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: ما باید موضوع راهیان نور را در حوزه منافع ملی و حوزه امنیت ملی، فراتر از سلایق و جریان‌های سیاسی تعریف و متناسب با آن برای معرفی این رویداد بسیار مهم فرهنگی، تاریخی و هویتی کشور اقدام کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار