در همایش تبیین دستاورد‌های ناوگروه ۸۶ نداجا؛

دریادار ایرانی: ناوگروه ۸۶ جایگاه ایران را به عنوان یک قدرت دریایی تثبیت کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه گفتمان اقتصاد دریا در اولویت کشور‌ها قرار دارد، گفت: ناوگروه ۸۶ جایگاه ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های دریایی غرب آسیا و جهان اسلام تثبیت کرد.
کد خبر: ۶۵۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ - 17February 2024

دریادار شهرام ایرانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (شنبه) در همایش تبیین دستاورد‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نقطه عطف اقتدار جمهوری اسلامی ایران انجام موفق ماموریت ناو گروه ۸۶ بود.

دریادار ایرانی با اشاره به اینکه گفتمان اقتصاد دریا در اولویت کشور‌ها قرار گرفته است، افزود: ناوگروه ۸۶ جایگاه ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های دریایی غرب آسیا و جهان اسلام تثبیت کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: بر خلاف همه تهدید‌هایی که انتظار می‌رفت در این مأموریت رخ دهد، ناوگروه نیروی دریایی ارتش به سلامت عازم شد و سلامت‌تر هم به میهن بازگشت.

وی اضافه کرد: در همان زمان که ناوگروه در سواحل آمریکا، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذاشت، ۹۰ درصد طرف‌های غربی در پیام‌های خود از واژه قایق برای این ناوگروه استفاده می‌کردند. چرا که از نگاه آن‌ها ایران اسلامی چنین توانی نداشته و ندارد. در حالی که امروز آن‌ها فهمیدند نظام مقدس ایران اسلامی این تجهیزات را در اختیار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اقتصاد اقیانوسی موضوعی بسیار مهم برای گفتمان اقتصاد دریا برای همه کشور‌هاست، یادآور شد: اقتصاد اقیانوسی در ۲۰ سال آینده قطعاً تحولات جهانی و آب و هوا، محیط زیست و فناوری را پوشش خواهد داد.

دریادار ایرانی تأکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، ما نباید از سایر کشور‌ها عقب بمانیم و باید با بهره‌گیری از ظرفیت دریا به بالاترین رشد در این مسیر برسیم که به طور قطع با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، نگاه به سمت دریا به صورت ویژه‌ای به سمت شکوفایی تغییر یافته است.

بنابراین گزارش، ناوگروه ۸۶ متشکل از ناوشکن تمام‌ایرانی دنا و ناوبندر مکران دارای نمایندگانی از ۲۹ استان کشور که مأموریت خود را از ۲۹ شهریور سال گذشته آغاز کرد و ۳۰ اردیبهشت سال جاری به کشور بازگشت.

این ناوگروه در طول انجام مأموریت خود چهار مرتبه از خط استوا عبور کرد و در بندر‌های بمبئی هندوستان، جاکارتا، ریودوژانیرو، کیپ‌تاون و صلاله پهلوگیری و از تنگه مالاکا، دریای سلبس، اقیانوس آرام، تنگه ماژلان، اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و دریای عمان گذر کرد.

این نخستین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران بوده که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرده و وارد قاره آمریکا شده که نشان‌دهنده توانمندی متخصصان داخلی و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار