معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

چهار هزار جانباز خراسان جنوبی تجلیل می‌شوند

طالبی گفت: تجلیل از مقام جانبازان به منظور قدردانی از چهار هزار جانباز در سراسر استان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۶۵۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 12February 2024

چهار هزار جانباز خراسان جنوبی تجلیل می‌شوندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار داشت: مراسم محوری روز جانباز همزمان با چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) روز چهارشنبه در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

وی گفت: علاوه بر برنامه محوری در مرکز استان باید تجلیل از جانبازان در تمامی شهرستان‌ها با برنامه ریزی فرمانداران برگزار شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان نیز عصر پنجشنبه هفته جاری با حضور مردم در گلزار شهدای بیرجند برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در برگزاری باشکوه این برنامه همکاری کنند.

وی افزود: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرایی باید صرف فرهنگ ایثار و شهادت شود و برنامه‌هایی که برای این منظور قرار است اجرایی شود به تایید دستگاه تخصصی برسد.

طالبی با اشاره به اهمیت دیدار با خانواده‌های شهدا گفت: این برنامه مهم باید با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد تا همسان سازی برقرار شود، از سویی در این دیدار باید به حداقل نفرات اکتفا شود تا نتیجه آن تکلف خانواده شهید نباشد.

وی همچنین ضمن قدردانی از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اضافه کرد: مردم همواره به خاطر نظام و انقلاب در مناسبت‌های مختلف حضور پر رنگ داشته اند و حل مشکلات را نیز از مسئولان درخواست دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امنیت و پیشرفت کشور مرهون خون شهداست که از بالاترین سرمایه خود در راه وطن گذشتند لذا ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان موضوع اعتقادی و تکلیف شرعی مد نظر همه مدیران و دست اندرکاران باشد.

وی ادامه داد: حذف تصاویر شهدا از تابلوی معابر بیرجند مورد گلایه است و در این خصوص به شهرداری تذکر داده می‌شود.

طالبی گفت: شهرداری تصاویر را رنگ کرده و فقط اسم شهید باقی مانده که قابل قبول نیست، برخی تابلو‌های سطح شهر به معرفی مشاهیر اختصاص یافته که انتظار است حداقل نیمی از آن‌ها برای شهدا باشد.

وی با بیان اینکه اگر شهدا جانفشانی نمی‌کردند اوضاع ایران از برخی کشور‌های منطقه بدتر بود افزود: ایران به برکت خون شهدا سربلند شده و هیچ ابرقدرتی جرات ندارد کوچکترین تجاوزی انجام دهد لذا به گروهک‌های تکفیری متوسل و ترور کور انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: چهار هزار جانباز در این استان داریم که بزرگترین جامعه ایثارگری را تشکیل می‌دهند.

ابوالفضل نوفرستی افزود: امسال ۳۰ درصد بیش از برنامه تکلیفی، طرح سپاس در استان انجام شده و دیدار با جانبازان با درصد پایین هم از سوی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مورد انتظار است.

وی بر ضرورت ایجاد فضای مناسب برای برنامه‌های فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند تاکید کرد و گفت: کنگره ۲ هزار شهید استان برای سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده که انتظار است دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده و امیدواریم یادواره‌های شهدا با برنامه‌هایی در خور شأن برگزار شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار