معاون استاندار کرمانشاه:

فرماندهان ما در هشت سال دفاع مقدس اسطوره‌ بودند

«شعبانی» گفت: تمام فرماندهان ما در هشت سال دفاع مقدس اسطوره‌هایی هستند که می‌توانیم در مورد آنها فیلم بسازیم که این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست.
کد خبر: ۶۵۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ - 12February 2024

فرماندهان ما در هشت سال دفاع مقدس اسطوره‌ بودندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «علی شعبانی» معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه شامگاه (یکشنبه) در اختتامیه جشنواره فیلم فجر در سینما آزادی کرمانشاه، با بیان اینکه سینما را در ایران باید به ۲ دوره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم کرد، اظهار داشت: فضای سینمای قبل از انقلاب با سینمایی که بعد از انقلاب داریم کاملاً باهم متفاوت هستند و بعد از انقلاب در ایران هنر متعهد را به نمایش گذاشته‌است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه سینمای بعد از انقلاب را هنری متعهد معرفی کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی نشان داد که هنر می‌تواند هم از نظر ساختار و هم از نظر محتوا، متعهد باشد.

شعبانی با بیان اینکه امروز در سینمای ایران شاهد هنری پاک هستیم و می‌توانیم فرهنگ خود را از طریق آن به سایر جوامع نشان دهیم، تصریح کرد: امروز اگر ما به سینمای خود افتخار می‌کنیم به خاطر این است که اسطوره‌هایمان را نشان می‌دهد و بدون ترس و دل نگرانی‌هایی که در زمان قبل از انقلاب بخاطر ابتذال سینما وجود داشت، خانواده‌ها می‌توانند همراه فرزندانشان این فیلم‌ها را ببینند.

وی به فضای مبتذل سینمای قبل از انقلاب هم اشاره و عنوان کرد: متأسفانه شاهد آسیب‌ها و شکل گیری خرده فرهنگ‌هایی در جامعه هستیم که به یادگار مانده از فیلم فارسی‌های گذشته است و بسیاری از رفتارهایی که امروز به جامعه ضرر می‌زند و برخی از مفاهیمی که در حال رواج است، محصول این سینماست.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش به فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر با موضوع دفاع مقدس به‌ویژه زندگی فرماندهان جنگ ساخته شده هم پرداخت و گفت: برخلاف تمام دنیا که مدام به‌دنبال ساخت اسطوره برای فیلم‌هایشان هستند، ما اسطوره‌هایی واقعی داریم که از زندگی آنها فیلم می‌سازیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تمام فرماندهان ما در هشت سال دفاع مقدس اسطوره‌هایی هستند که می‌توانیم در مورد آنها فیلم بسازیم که این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها