پایگاه مرآة البحرین منتشر کرد؛

تداوم تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به اعدام شیخ نمر

با وجود تهدید آل‌خلیفه در خصوص مقابله با هرگونه اعتراض به جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر، تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به این اقدام جنایتکارانه ادامه دارد.
کد خبر: ۶۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ - 04January 2016

تداوم تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به اعدام شیخ نمر

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه «مرأة البحرین» اعتراضهای مردم در خیابانهای بحرین برای دومین روز متوالی ادامه یافت، تظاهرکنندگان با حمل تصاویر شیخ نمر باقر النمر، شعارهایی در محکومیت اقدام آلسعود سر دادند و ادامه حضور نظامی سعودیها در بحرین را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در مناطق مختلف از گلولههای ساچمهای و گاز اشک آور استفاده کردند. دهها نفر از شهروندان بحرینی در این تظاهرات بر اثر شلیک گلوله ساچمهای از سوی نیروهای امنیتی مجروح شدند.

نظامیان عربستان در ماه مارس سال 2011 به منظور کمک به حکومت «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین، برای سرکوب جنبش مردمی، وارد این کشور شدند.

شهید شیخ نمر باقر النمر یکی از برجستهترین زندانیان سیاسی عربستان در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد؛ وزارت کشور عربستان روز شنبه 12 دی ماه با صدور بیانیهای اعلام کرد که شیخ "نمر باقر النمر" را به همراه 46 تن دیگر اعدام کرده است.

واکنشها در پی شهادت شیخ نمر باقر النمر در سطح منطقه و جهان همچنان ادامه دارد و عربستان با این اقدام، خشم حکومتها و مردم منطقه و جهان را برانگیختهاست.

نظر شما
پربیننده ها