"عبد الرحمن راجح" در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

اعدام شیخ "نمر" به عنوان روز ننگ در تاریخ عربستان باقی ماند/ آل‌سعود کمتر از داعش نیست

کارشناس مسائل یمن با بیان اینکه اعدام شیخ "نمر" به مردم آموخت که باید در راه حق و آزادی خود تلاش کنند، گفت: این اقدام شنیع سعودی‌ها در تاریخ عربستان به عنوان روز ننگ باقی خواهد ماند و آنها تاوان این اقدام را به زودی پرداخت خواهند کرد.
کد خبر: ۶۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 04January 2016

اعدام شیخ

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، رژیم آلسعود با وجود همه اعتراضات و مخالفتها حکم اعدام شیخ "نمر باقر النمر" را در کنار 42 نفر دیگر، به اتهام اقدامات تروریستی اجرا کرد؛ بر همین اساس گروههای مختلف سیاسی، حزبی و شخصیتهای مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را بهجرم مطالبه حقوق مشروع و غصبشده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند.

در همین رابطه "عبد الرحمن راجح" کارشناس مسائل یمن و فعال رسانهای در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس اظهار داشت: هدف عربستان از اعدام شیخ "نمر باقر النمر" در شرایط فعلی که این کشور در بحران سیاسی، اقتصادی قرار دارد، نشان دهنده دیکتاتوری بودن حکومت خاندان آلسعود است؛ "محمد بن سلمان" ولی ولیعهد خواست با این اقدام قدرت خود را در عربستان نشان دهد.

وی در ادامه افزود: اعدام شیخ "نمر باقر النمر" دو پیام داشت؛ پیام اول برای جامعه عربستان و بطور خاص جامعه شیعیان این کشور بود که خاندان آلسعود خواهان گفتوگو، صلح و وحدت اسلامی نیست، دومین پیامش هم این بود که سرکوب شیعیان درعربستان ادامه خواهد داشت.

راجح با بیان اینکه اعدام شیخ " نمر باقر النمر" ناشی از اختلاف مذهبی بود، تصریح کرد: هرچند آلسعود سعی کرد، شیخ "نمر باقر النمر" را با 42 تروریست در یک روز اعدام کند؛ و به جهانیان القا کند که مسئله اعدام شیخ "نمر باقر النمر" یک موضوع مذهبی نیست. در حالیکه شیخ "نمر باقر النمر" نه کسی را کشته بود، نه عملیات تروریستی انجام داده بود. این روحانی برجسته هیچ اقدامات خشونتآمیزی علیه کسی انجام نداده بود. جرم این شیخ بزرگ و ارجمند فقط مطالبه حقوق مشروع، عدالت و حقیقت بود.

وی افزود: اعدام شیخ "نمر باقر النمر" در چهارچوب جنگ مذهبی عربستان بود؛ آل سعود با توجه به اختلافاتی که در داخل این خاندان دارد، می خواهد جامعه سنی عربستان را متحدتر کند و سعی کرد در این برهه زمانی بسیار حساس شیخ "نمر باقر النمر" را اعدام کند، این اقدام شنیع در تاریخ عربستان به عنوان روز ننگ باقی خواهد ماند و عربستان (آل سعود) تاوان این اقدام را خواهد پرداخت.

این فعال رسانهای با اشاره به اینکه عربستان با تحریک مسئله مذهبی در راستای متحد کردن جامعه سنی است، خاطر نشان کرد: عربستان در یک روز چند نفر را اعدام کرد، لذا جوامع بینالمللی متوجه خواهند شد که عربستان از داعش کمتر نیست. نگاه جوامع غربی نسبت به عربستان قطعا منفی خواهد شد. فشارهای حقوقی و غیر حقوقی به این کشور اضافه خواهد شد. آزادی خواهان در عربستان، شیعیان و گروهای سنی که مورد تجاوز خاندان آلسعود قرار گرفتهاند، واکنش نشان خواهند داد. آتش این فتنه به آسانی خاموش نخواهد شد؛ همچنانکه در شهرهای شیعه نشین عربستان نسبت به اعدام شیخ نمر اعتراضاتی صورت گرفته است،

وی گفت: اعدام شیخ "نمر باقر النمر" به مردم آموخت که در راه حقوق و آزادی خود تلاش کنند.

راجح در پایان تاکید کرد: این اقدام غیر انسانی عربستان اختلاف وهابیت را با شیعیان عراق، یمن، سوریه و ... به صورت گسترده افزایش خواهد داد. عربستان با شینطتهای خود سعی میکند آتش جنگ منطقهای و قبیلهای را شعله ور کند، مطمئنا دود این فتنه به چشم خود این کشور باز خواهد گشت.

نظر شما
پربیننده ها