امام جمعه قصرشیرین:

حضور در انتخابات تکلیف شرعی و اجتماعی است

حجت الاسلام «صالحی» گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات از مصادیق امر جامع قرآنی و یک تکلیف شرعی و حقی بزرگ برای قشر‌های مختلف به منظور تحقق اهداف الهی است
کد خبر: ۶۵۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ - 09February 2024

امام جمعه قصرشیرین: حضور در انتخابات تکلیف شرعی و اجتماعی است به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی»  امام جمعه شهرستان قصرشیرین امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با یادآوری انتخابات پیش رو در اسفند ماه اظهار داشت: حضور نیافتن در انتخابات گناه سیاسی و اجتماعی و محرومیت از حقی بزرگ و نیز بی پشتوانه گذاشتن جبهه حق است. 

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در مرز غرب استان کرمانشاه با استناد به قرآن و احادیث و نیز یادآوری مسوولیت اجتماعی آحاد جامعه گفت که مشارکت و حضور مردم در انتخابات از مصادیق امر جامع قرآنی و یک تکلیف شرعی و حقی بزرگ برای قشرهای مختلف به منظور تحقق اهداف الهی است.

وی بیان کرد: سیره امامان انقلاب همواره تاکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است و تاکید کرده اند نه تنها جمهوریت، بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته اند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: اگر مردم در صحنه سیاست و اجتماع دینی حاضر نبوده و نسبت به سرنوشت نظام بی‌تفاوت باشند و با پندار جدایی دین از سیاست یا رفاه‌طلبی یا بهانه‌های دیگر از حضور در صحنه محروم گردند، صدمه خواهیم دید و دشمن خون‌آشام چیره می‌گردد چنان‌که حکومت امیرالمؤمنین و امام حسن نشانه عینی برای این تجربه تلخ است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قصرشیرین ضربه فرامرزی به موساد را مهم و شاهکار بزرگ وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: بیانیه وزارت اطلاعات در شناسایی، کشف و ضربه‌زدن به عناصر اصلی و فرعی موساد در ۲۸ کشور دنیا غرورآفرین است؛ نباید این عملیات راهبردی از سوی سـربازان گمنام امام زمان (عج) از نگاه ما مخفی بماند.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: ایران اطلاعات خود را با سرویس‌های امنیتی کشورهای همراه و غیر متخاصم به اشتراک گذاشته و دور جدیدی از افزایش همکاری‌ را با آن‌ها آغاز کرد و به نظر می‌رسد در جریان تبادل احتمالی این اطلاعات، امتیازات خوبی در انتظار ایران باشد.

وی اضافه کرد: دستگیری‌ و برخوردهایی که طی روزهای اخیر در کشورهای مختلف صورت گرفت، نشان می‌دهد وزارت اطلاعات چقدر دقیق و درست عمل کرده است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در ادامه سخنانش دیدار دهم بهمن ماه رهبر معظم انقلاب با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این دیدار پرتکرارترین کلیدواژه‌ رهبر معظم‌ انقلاب بخش خصوصی بود، عبارتی که پیش‌تر نیز بارها به‌کار برده‌اند، رهبر معظم انقلاب بخش خصوصی را «ماشین پیشبرد اقتصاد» می‌دانند و ایشان بخش خصوصی را به وسیله ای تشبیه می‌کنند که می‌تواند بار اقتصاد را ببه مقصد برساند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار