استاندار کرمانشاه:

با جهاد تبیین تلاش دشمنان را می توانیم خنثی کنیم

«صحرایی» گفت: امروز باید بدانیم که دشمن کجا را نشانه گرفته و ما نیز در بحث جهادتبیین باید روی همان نقطه متمرکز شویم و تلاش دشمنان را خنثی کنیم.
کد خبر: ۶۴۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ - 07February 2024

استاندار کرمانشاه: با جهاد تبیین تلاش دشمنان را می توانیم خنثی کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز در همایش جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب که با حضور روحانیون و ائمه جماعات کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری جهادتبیین را فریضه‌ای واجب، فوری و عینی می دانند، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های اجرایی کارهایی که جزو شرح وظایف آنها محسوب می شود و کارهای اداریشان است را به عنوان جهاد تبیین می دانند، درحالیکه جهاد معنایی دیگر و چارچوب خاص خود را دارد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه کسانی که جهاد تبیین می کنند باید نسبت به مقتضیات و شرایط زمانه خود اشراف و آگاهی کاملی داشته باشند، تصریح کرد: دشمن در مقابل ما یک جبهه تشکیل داده، ما نیز باید با اشراف و آگاهی نسبت به شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم، در مقابل او یک جبهه داشته باشیم.

صحرایی اضافه کرد: زمانی که نسبت به مقتضیات زمان خود آگاه باشیم، دست های پنهان و طراحی توطئه های دشمن را خواهیم دید و نوع عمل ما هم در جهادتبیین متفاوت می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انجام اقدامات جزیره‌ای، فردی، موازی و بدون انسجام در جهادتبیین مردود است، عنوان کرد: در شرایطی که دشمن شبانه روز تلاش می کند و با برنامه ریزی توطئه هایی منسجم را علیه ما طراحی و اجرا می کند، ما نیز باید منسجم عمل کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تمام اقداماتی که در حوزه جهاد تبیین و فعالیت های فرهنگی انجام می شود باید بصورت منسجم باشد، تصریح کرد: در شهر کرمانشاه ده‌ها هزار نفر ساعت کار فرهنگی با بودجه های زیادی اجرا می شود، اما این برنامه ها در مقابل حملات دشمن به مانند تیراندازی‌های پراکنده است.

وی در ادامه خطاب به روحانیون و ائمه جماعات حاضر در این نشست گفت: از زمان مبعث رسول اکرم(ص) تا ایام انتخابات باید از همه مساجد استان به عنوان یکی از کانون های فرهنگی مهم یک صدای منسجم شنیده شود.

صحرایی افزود: طی این مدت روحانیون و ائمه جماعات باید روی سه موضوع مهم یعنی انتخابات، مقابله با تطهیر خاندان پهلوی و تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات، امروز دشمنان تمرکز خود را روی آن قرار داده‌اند تا مردم را نسبت به حضور در این عرصه مهم دلسرد کنند، بنابراین ما وظیفه داریم که مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم.

استاندار کرمانشاه به تلاش دشمنان برای تطهیر خاندان پهلوی هم اشاره کرد و گفت: زمانی که انقلاب اسلامی رخ داد، ایران حدود ۳۵ میلیون نفر جمعیت داشت و اکنون حدود ۸۹ میلیون نفر جمعیت داریم، یعنی حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران دوران ظلم خاندان پهلوی را ندیده اند، بنابراین دشمن تلاش دارد که از این فرصت استفاده کند و با تصویرسازی های خیالی و واهی چهره‌ای مثبت از آن دوران نشان دهد و این خاندان را تطهیر کند.

وی تصریح کرد: کسانی که می خواهند در مقابل جبهه دشمن عمل کنند و با جهادتبیین واقعیت ها را به مردم بگویند، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند و حداقل چند کتاب همچون خاطرات علم، فردوست، سفرای آمریکا و انگلیس و یا اسناد لانه جاسوسی را بخوانند که در آن دوران چه شرایطی در کشور داشتیم تا بتوانند بصورت شفاف و با استدال همه مسائل را بیان کنند.

صحرایی در ادامه در رابطه با لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی هم گفت: در طول بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، در حوزه های بهداشت و درمان، علمی، آموزشی، نظامی، هوافضا، تکنولوژی های نوین و ... دستاوردهای بی‌شماری در کشور و به تبع در استان کرمانشاه داشته‌ایم که باید آنها را برای نسل جدید بازگو کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: امروز باید بدانیم که دشمن کجا را نشانه گرفته و ما نیز در بحث جهادتبیین باید روی همان نقطه متمرکز شویم و تلاش دشمنان را خنثی کنیم.

استاندار کرمانشاه به تلاش دشمنان برای تطهیر دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: دشمنان سعی می‌کنند با تصویرسازی خیالی، دوران پهلوی را خصوصا برای نسلی که ظلم‌های این خاندان را ندیده‌اند، تطهیر کنند.

وی تاکید کرد: این دستاوردها باید نسبت به قبل از انقلاب و نسبت به دیگر دولت‌های منطقه و خاورمیانه سنجیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار