دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی:

انقلاب ما انقلاب نخبگان بود

السادات پاد گفت: انقلاب ما انقلاب نخبگان بود چون هم قشر روحانیون و هم فرهنگی و روشنفکران بیشترین تاثیر را در آن داشتند، انقلابی که اعتراضی در مقابل یک نظام سلطه‌گر و استبدادی بود.
کد خبر: ۶۴۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ - 30January 2024

انقلاب ما انقلاب نخبگان بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «سکینه السادات پاد» دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی امروز در نشست هم‌اندیشی با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه در سرسرای جلسات دانشگاه رازی برگزار شد  افزود: مردم ما تصمیم گرفتند در مقطعی از زمان به رهبری یک روحانی روشنفکر تغییری ایجاد کنند و انقلابی رقم خورد.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: انقلاب ما انقلاب نخبگان بود چون هم قشر روحانیون و هم فرهنگی و روشنفکران بیشترین تاثیر را در آن داشتند، انقلابی که اعتراضی در مقابل یک نظام سلطه‌گر و استبدادی بود.

وی اضافه کرد: هنر بزرگ انقلاب اسلامی این بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن قانون اساسی را تدوین کردند و هنر بزرگتر این بود که در معرض دید همه این انقلاب قرار گرفت.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی اظهار کرد: حقوق شروندی اگرچه با عنوان شهروندی در قانون اساسی وجود ندارد اما به عنوان حقوق عامه جزو تکالیف اصل ۱۵۶ قانون اساسی از وظایف قوه قضاییه است.

«محمد نبی‌احمدی» رییس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: حقوق شهروندی یکی از نکاتی است که دنیا فقط شعار آن را می‌دهد اما جمهوری اسلامی عامل آن است.

 رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه مباحث متعددی در باب حقوق شهروندی مطرح می‌شود، گفت: یکی از این نکات مشارکت در تعیین سرنوشت است. حق تعیین سرنوشت اولین موهبتی است که خداوند به انسان داده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ در ایران رخ داد و ۵۰ روز بعد از آن انتخابات شکل گرفت هیچ جای دنیای این اتفاق نیفتاده است. تقریبا هر سال یک انتخابات در کشور انجام شده و دلیل آن پشتوانه انقلاب ما مردم هستند.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه گفت: حقوق شهروندی با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی‌شود بلکه باید جنبه اقناعی آن را به صورت ویژه دنبال کرد و آن را باید باور کرد.

احمدی با بیان اینکه حقوق شهروندی انقلاب ما از مساجد شروع شد، افزود: مردم ما در همه مقاطع جمهوری اسلامی پشت سر روحانیت راه افتادند و حقوق شهروندی اول بایستی بر پایه استدلال آن را بپذیریم.

وی در ادامه عنوان کرد: در کشور اولین دانشگاهی هستیم که برای خوابگاه متاهلی اقدام کردیم، قول‌هایی دادند اما عملیاتی نشد اما با پیگیری‌های انجام شده مجوز خوابگاه ۴۰۰ واحدی را دریافت کردیم و اکنون در حال ساخت آن هستیم.

سکینه سادات پاد امروز سه‌شنبه در قالب سفر دو روزه در نهمین سفر استانی خود وارد کرمانشاه شد. حضور در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی، دیدار با خانواده‌های آسیب‌دیدگان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ و بازدید از مرز خسروی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر وی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار