برگزاری دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرانم نوپدید فضای مجازی نیرو‌های مسلح گلستان

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم نوپدید فضای مجازی نیرو‌های مسلح گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ - 28January 2024

برگزاری دومین جلسه شواری پیشگیری از وقوع جرانم نوپدید فضای مجازی نیرو‌های مسلح گلستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، دومین جلسه شواری پیشگیری از وقوع جرائم نوپدید فضای مجازی نیرو‌های مسلح گلستان امروز با حضور مدیر کل حفاظت اطلاعات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، مسئولان و قضات سازمان قضایی استان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و مرزبانی در دادسرای نظامی استان برگزار شد.

سرهنگ ستاد «احمدرضا حاتمی» فرمانده مرزبانی استان گلستان در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی‌های مرزبانی برای صیانت از کارکنان در استفاده از فضای مجازی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و جدی که در جرائم نوپدید دنبال میکنیم بحث پیشگیری از وقوع جرم بوده و با برگزاری جلسات و پیگیری‌های فراوان از طریق سیستم قضائی تلاش می‌کنیم قبل از وقوع هر جرمی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه کلاس‌های آموزشی و آگاه سازی و برنامه‌های ریشه یابی، میتواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌ها و جرائم داشته باشد چرا که هر چه اقدامات پیشگیرانه بیشتری داشته باشیم کمتر آسیب پذیر خواهیم بود.

حاتمی در ادامه در خصوص تهدیدات فضای مجازی بویژه شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی افزود: امروزه تمام جهان درگیر جرئم‌های نوپدید هست، جرم‌هایی که باید برای جلوگیری از آن‌ها راه کار و قوانین جدید اندیشیده شود.

فرمانده مرزبانی استان بیان داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که فناوری‌های نوین، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همه جا را فرا گرفته است؛ از اینرو باید تلاش کنیم با بالابردن سطح سواد رسانه‌ای، آگاه سازی، بصیرت و دشمن شناسی از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی جلوگیری کنیم و در واقع تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار