عکس ماندگار؛

عکس/ شادمانی جشن ولادت حضرت علی (ع) در جبهه

«جعفر طهماسبی» از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع)، ماجرای عکسی به‌یادگار مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس را روایت کرده که مربوط به برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت علی (ع) در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.
کد خبر: ۶۴۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱ - 26January 2024

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، روایت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس ابعاد گوناگونی دارد که تنها یکی از این ابعاد، خاظرات رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در مصاف با دشمن و دفاع از این مرز و بوم است؛ بنابراین اگر بخواهیم به ابعاد دیگر روایت‌هایی که از آن دوران ماندگار شده است، بپردازیم، انبوهی از خاطراتی وجود دارند که جنبه‌های دیگر حال و هوای رزمندگان در جبهه‌ها را بیان می‌کنند.

«جعفر طهماسبی» از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع)، ماجرای عکسی به‌یادگار مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس را روایت کرده که مربوط به برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت علی (ع) در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است و در آن رزمندگان اسلام در حال شله‌زرد خوردن هستند.

جشن ولادت حضرت علی (ع) در جبهه

سال ۱۳۶۵ اولین سالی بود که دو عید ولادت مولا امیرالمومنین (ع) داشت؛ عید اول روز ۴ فروردین و عید دوم ۲۳ اسفند بود. اوایل سال ۱۳۶۵ برای جشن ۱۳ رجب تازه بچه‌های تخریب بعد از یک‌ماه کار سخت از شهر «فاو» آمده بودند و شهادت فرمانده تخریب حاج «عبدالله نوریان» در «فاو» همه را دمق کرده بود و نیاز به یک جشن داشتند که مجلس جشن ولادت مولا در روز ولادت ۱۳ رجب با میزبانی از بچه‌های گردان حضرت زینب (سلام الله علیها) در فضای باز مقر الوارثین برگزار شد.

روز ۴ فروردین بود. من و «سلیمان آقایی» برای این جشن شله‌زرد درست کردیم. شب تا صبح نخوابیدیم و بالای سر دیگ بودیم. این هم نوبر بود، فکر کنم در تاریخ سابقه ندارد که روز ۱۳ رجب کسی شله‌زرد درست کند؛ اما عقل من و سلیمان بیش از این نرسید. خدایی عجب شله‌زرد خوبی شد، اعجازش این بود که با حداقل امکانات برای ۳۰۰ نفر شله‌زرد درست کنی.

آن‌روز بچه‌های گردان تازه‌تأسیس حضرت زینب (سلام‌الله علیها) هم میهمان گردان تخریب در مقر «الوارثین» بودند، آن‌روز چقدر شاد بودیم؛ بودن با اولیاء خدا و شهدا، شادی‌ای بود که ما داشتیم، خدایی امروز الکی شادیم.

به این عکس خوب نگاه کنید؛ با همه وجود شاد بودند. یاد آن روز‌های خوب به‌خیر. این هم سند شله‌زرد خوردن بچه‌ها و «سلیمان آقایی» مجری شله‌زرد به دوربین خیره شده و شهید «اکبر عزیززاده» دارد قاشوق شله‌زرد توی دهان می‌گذارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها