در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ: اجرای ۸ برنامه بزرگ برای شهدای پایتخت/ تکریم خانواده شهدا در برج میلاد صورت می‌گیرد

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ از برگزاری هشت برنامه در راستای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت و تکریم خانواده شهدا در برج میلاد تهران خبر داد.
کد خبر: ۶۴۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴ - 24January 2024

پایتخت شهدایی با ۸ رویداد از بنیاد شهیدگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت با هدف ترویج مکتب شهدا و مقاومت از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و هم اکنون در بازه زمانی ۱۰ روزه از دوم تا ۱۲ بهمن اجلاسیه آن با برگزاری برنامه‌های متنوعی در حال انجام است. سطح شهر تهران در این روز‌ها عطر شهدا گرفته و هر محله و منطقه نیز در راستای این کنگره به گرامیداشت شهدای خود پرداخته‌اند. تصویری از شهدای هر محله در این ایام زینب بخش کوچه و خیابان‌های شهر شده است.

کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت شامل شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و سلامت است که با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال برگزاری است.

در همین خصوص، اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس گفت: بنیاد شهید تهران بزرگ مجری برگزاری قریب به هشت برنامه است که با هماهنگی سپاه تهران به عنوان دبیرخانه این رویداد و نیز استانداری تهران مسوولیت اجرای برنامه‌های را دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ها با رزمایش کمک مومنانه و توزیع بسته‌های ارزاق به خانواده‌های محروم آغاز شده است. ما در هفتم بهمن برگزاری گرامیداشت خانواده شهدای دارای چند شهید را داریم که این خانواده‎ها از ۲ و بیشتر شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند. این مراسم با حضور خانواده شهدا در برج میلاد برگزار می‌شود.

کریمی بیان داشت: پنجشنبه پنجم بهمن مراسم غبار روبی مزار شهدای گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران از ساعت ۱۵ با حضور مسوولان و مردم برگزار می‌شود.

در این ایام تعدادی از کتاب‌های چاپ شده در بنیاد شهید مربوط به شهدا را رونمایی می‌کنیم و دیدار با خانواده شهدا که از ابتدای سال صورت گرفته و تا به امروز ادامه دارد همچنان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ از برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی خبر داد و افزود: این یادواره نیز در راستای برنامه‌های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت انجام می‌شود و در این مراسم میز خدمت برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده شهدای اقلیت در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: پیش از این آیین نکوداشت مدال آوران ایثارگر و جانباز را داشتیم و سمفونی بزرگ شهدایی نیز در تالار وحدت تهران برگزار شده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار