در مراسم رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس و مقاومت؛

سردار کارگر: برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت هوای تهران را شهدایی کرده است/ همه مردم ایران در پیروزی‌های دفاع مقدس سهیم هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه، برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت هوای تهران را شهدایی کرده است، گفت: همه مردم ایران در پیروزی‌های دفاع مقدس سهیم هستند.
کد خبر: ۶۴۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ - 29January 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس و مقاومت، صبح امروز (دوشنبه) و همزمان با ایام برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت و گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید «حسن باقری»، با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، نویسندگان و شعرای دفاع مقدس و همچنین خانواده معزز شهدای دفاع مقدس و مقاومت در باغ کتاب تهران برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دفاع مقدس و مقاومت و نیز سالروز شهادت سردار حسن باقری، از دست‌اندرکاران کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت به‌ویژه استاندار تهران و فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ قدردانی کرد و با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره هوای شهر را شهدایی کرده است، اظهار داشت: اقتدار، عزت و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا حاصل شده است؛ که اگر جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران نبود، این عزت، اقتدار و امنیت را نداشتیم.

سردار کارگر با ادای احترام به ساحت قدسی شهیدان والامقام و خاصه شهیدان «چمران»، «بروجردی»، «متوسلیان»، «ستاری»، «اردستانی»، «فخری‌زاده» «نامجو»، «صیادشیرازی»، «وزوایی»، «موحدی‌دانش»، «کریمی»، «همت»، «ابوالفتحی»، «حاج خداکرم»، «بهمنی»، «ابراهیم‌هادی»، «همدانی»، «سوداگر»، «کریمی» و دیگر شهدایی که از اقصی‌نقاط کشور حق فرماندهی بر یگان‌های تهران در دوران دفاع مقدس را داشتند، گفت: همه مردم ایران، از هر قشر، قوم، زبان، دین و مذهب در پیروزی‌های دفاع مقدس سهیم هستند.

سردار کارگر: دفاع مقدس منحصر به جناح خاصی نیست/ دفاع مقدس متعلق به همه مردم است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به اهمیت و حضور موثر زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس اگر از مردان بیشتر نباشد، کمتر نیست، گفت: امروز ما مدیون مادران، همسران شهدا هستیم؛ چراکه آن‌ها با گذشت از عزیزان خود در راه دفاع از وطن، حق بزرگی بر گردن ما دارند.

سردار کارگر تاکید کرد: متاسفانه تاکنون آنطور که باید به موضوع مهم نقش موثر زنان در دفاع مقدس پرداخته نشده است که باید برای تبیین این موضوع از ابراز فرهنگی و هنری مانند کتاب و فیلم بهره ببریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه پایتخت و رزمندگان تهرانی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان تهرانی علاوه بر اینکه در جبهه مقابل دشمن بعثی می‌جنگیدند، تامین امنیت و مقابله با منافقین را در تهران نیز برعهده داشتند و در قالب گشت‌های ثارالله با آن‌ها مقابله می‌کردند و برهمین اساس برخی از شهدا در تهران ترور شدند.

سردار کارگر با اشاره به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۶ و بیانات معظم‌له در این دیدار گفت: فرمانده معظم کل قوا در این دیدار بیانات ارزشمندی فرمودند بدین مضمون که اگر دفاع مقدس نبود ما نمی‌توانستیم تنفس بکنیم و دفاع مقدس برای ما این تنفس را به‌وجود آورد و این به برکت خون شهدا است که ما باید قدردان شهدا و جانبازان باشیم.

وی دفاع مقدس را متعلق به همه ملت ایران دانست و با تاکید بر اینکه نباید دفاع مقدس را انحصاری کنیم، اظهار داشت: در دفاع مقدس ارتش پیروز، سپاه قهرمان، بسیج، جهادسازندگی، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و همه اقشار نقش داشتند.

سردار کارگر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انتقال درست علوم و مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوانان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همواره آماده حمایت از هنرمندان و نویسندگان در راستای انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از گلعلی بابایی گفت: در دیدارهایی که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم، معظم‌له دو مرتبه از قلم و نوشتار این برادر بزرگوار تعریف کردند.

انتهای پیام/ 241
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار