مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قروه:

پرداخت ۵۱۳ فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد قروه در سال جاری

«خالدیان» گفت: امسال ۵۱۳ فقره تسهیلات اشتغال در مجموع به مبلغ ۴۷۵ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش در این شهرستان پرداخت شد.
کد خبر: ۶۴۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ - 13January 2024

پرداخت ۵۱۳ فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد قروه در سال جاریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «مهرداد خالدیان» مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعهد امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه در حوزه ایجاد اشتغال ۲۸۰ فرصت شغلی است.

وی افزود: امسال ۵۱۳ فقره تسهیلات اشتغال در مجموع به مبلغ ۴۷۵ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش در این شهرستان پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قروه ادامه داد: ۳۱ درصد از تسهیلات اشتغال پرداخت شده مربوط به زنان سرپرست خانوار و ۶۹ درصد، مردان بود.

وی تصریح کرد: ۱۱۰ نفر از این مددجویان در حوزه پایدارسازی مشاغل ایجاد شده و بازاریابی و ۱۲۰ نفر هم آموزش‌های مهارتی را در حوزه‌های خیاطی، دامداری، تکنسین داروخانه و مشاغل خانگی فرا گرفتند که ۸۰ درصد این آموزش‌ها منجر به ایجاد شغل شده است.

خالدیان خاطرنشان کرد: اولویت اشتغال در کمیته امداد امام (ره)، زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی، دامداری صنعتی و مشاغل حوزه خدماتی و صنایع دستی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه یادآور شد: ۲۰۲ خانوار مددجو در سه سال اخیر در این شهرستان خودکفا و از چرخه حمایت خارج شده اند و تا پایان امسال ۷۰ خانوار دیگر به این تعداد اضافه می‌شود.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار