امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

خشونت و ترور از جانب هر گروهی محکوم است

ماموستا «مرادی» گفت: خشونت و ترور از جانب هر فرد، جریان، فرقه، حزب، مذهب، دین و حاکمیتی باشد عملی ضد انسانی و اسلامی بوده و محکوم است.
کد خبر: ۶۴۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ - 05January 2024

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه: خشونت و ترور از جانب هر گروهی محکوم استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهل سنت شهرستان با محکوم کردن حادثه تروریستی شهر کرمان، اظهار داشت: در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی عملیاتی تروریستی در شهر کرمان و اطراف مزار وی انجام شد که متاسفانه منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن زن و مرد و پیر وجوان بیگناه شد که این حادثه را محکوم می‌کنیم.

ماموستا «مرادی» گفت: خشونت و ترور از جانب هر فرد، جریان، فرقه، حزب، مذهب، دین و حاکمیتی باشد عملی ضد انسانی و اسلامی بوده و محکوم است.

وی اضافه کرد که خداوند می فرماید: انه من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا یعنی اینکه قتل یک فرد بیگاه نزد الله به مثابه قتل عام کل بشریت است از دیدگاه قرآن و پیامبر فرمود؛ مال و خون و آبروی مسلمان بر مسلمان حرام است و حتی غیر مسلمانی که در حال محاربه با مسلمین نباشد باز هم خون و جان و مالش بر مسلمان حرام مطلق است و این از افتخارات ما مسلمین است که دین ما را اینگونه آموزش داده است.

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: انجام عملیات های تروریستی، انتحاری و انفجار در اماکن عمومی و کشتار مردم بیگناه از بزرگترین جرم ها و جنایات قرن حاضر است.

ماموستا مرادی تصریح کرد: این بار هم دست جنایات تروریسم داعشی آمریکایی صهیونیستی به خون صدها نفر از ملت شریف ایران اسلامی آغشته شد که ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و دعای شفای عاجل برای مجروحان از دولتمردان خواهان پیگیری و شناسایی عاملان این حادثه هستیم و جامعه اهل سنت استان اعم از علما و روحانیون اندیشمندان و عامه مردم کُرد و اهل سنت کرمانشاه این حادثه و مصیبت بزرگ را محکوم می نماییم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه در ادامه خطبه هایش با تشکر و تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل ۲ حرکت مهم و استفاده از بدنه اهل سنت کشور، گفت: اعزام نخستین فرد اهل سنت به عنوان رایزن فرهنگی ایران به مصر که این مسولیت به جناب دکتر زرین پور گرگیج از عزیزان اهل سنت سپرده شده، تبریک عرض می کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: از مسولان استانی کما اینکه هفته گذشته گله مندی هایی داشتیم، خواهانیم از اهل سنت به عنوان یک فرصت نه تهدید در استان نگاه کنند و با انتصاب و بکارگیری نخبگان و افراد شاخص استانی از اقوام و مذاهب مختلف، وحدت رویه عملی در استان تلفیقی قومی و مذهبی را حفظ نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها