وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حجم تولیدات هنری درباره شهید سلیمانی نشان‌دهنده عمق ارادت به یک قهرمان ملی بود

اسماعیلی به تولیدات فرهنگی و هنری با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حجم تولیدات هنری درباره شهید سلیمانی نشان‌دهنده عمق ارادت به یک قهرمان ملی بود.
کد خبر: ۶۴۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 31December 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی جدیدترین کتاب‌های انتشارات مکتب حاج قاسم با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ خانواده شهید سلیمانی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در تالار رودکی برگزار شد.

در ابتدا؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که در آستانه چهارمین سالگرد سردار دل‌ها، سیدالشهدا جبهه مقاومت در این مراسم حضور داریم، اظهار داشت: ویژگی شهید عالی‌مقام، شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یکی از اسطوره‌های بزرگ تاریخ ایران، همان‌طوری که رهبر انقلاب فرمودند، واجد شرایطی است که آن را مکتب بدانیم.

وی افزود: طبیعتا وقتی چنین عنوانی اتفاق می‌افتد باید تمام بخش‌ها ادای دین کنند. عظمتی که سحر دی‌ماه ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد رخ داد به قدری مهم و جانسوز بود که بالافاصله آثار متعدد فرهنگی و هنری خلق شد. این به‌واسطه حجم عظیم محبتی بود که مردم ایران و منطقه و همه آزادی‌خواهان دنیا نسبت به انقلاب اسلامی و امامین انقلاب و حاج قاسم داشتند.

وزیر فرهنگ به تشریح ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید ده‌ها پیشتاز مبارزه ‌‌و شهادت بود؛ نه‌تنها روزها بلکه لحظات این شهید آکنده از معرفت بود که جامعه به آن نیاز دارد که باید به‌عنوان میراث در اختیار نسل امروز و آینده قرارداده شود.

اسماعیلی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار خانواده عزیز و گرامی این شهید و مکتب شهید سلیمانی با افتخار هستیم؛ امسال آثاری که در مکتب صورت گرفته است به مرحله تولید و رونمایی رسیده است که این را در جشنواره فیلم حقیقت و عرصه کتاب داریم. امیدوارم این فضای فرهنگی و هنری در معرفی این شخصیت انشالله ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار