رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران:

مادران شهدا تجلی عینی الگو‌های اسلامی هستند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مادران شهدا تجلی عینی الگو‌های اسلامی هستند که به حضرت ام‌البنین (س) تأسی کردند.
کد خبر: ۶۴۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 28December 2023

مادران شهدا تجلی عینی الگو‌های اسلامی هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در هرمز اظهار داشت: جزیره هرمز از آن مکان‌های مقدسی است که هم بخاطر تاریخ ایستادگی این مردم بزرگ در برابر استعمار خارجی چه از ظهور و بروز پرتغالی‌ها، چه تا عصر امروز با اینکه جزیره‌ای بوده که از لحاظ امکانات ارتباطی با مرکز دچار مشکل بوده، اما مردمانش، گوهر خویش را به خوبی درخشان ساخته‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اهالی هرمز در ارتباط با انقلاب اسلامی فعال بودند و تلاش‌هایشان برای به پیروزی رسیدن انقلاب به باز نشست و این انقلاب به دست چنین مردمان نیکی رقم خورد و در دفاع از انقلاب همواره در جنگ تحمیلی و بعد از آن عموم این مردم در صحنه بودند و دل‌های این مردان و زنان با خدا بوده است.

معاون رئیس جمهور گفت: جزیره هرمز زنانش شیرزنانی بودند که معیار شدند؛ مانند شهیده فاطمه نیک سمبل زنان هرمز و استان هرمزگان و ایران که یک نمونه است که تعدادی زیادی مرد را یک به یک یرای دفاع از این سرزمین فرستاد و آنان هر کدام با رشادت فراوان آسمانی شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (س) خاطرنشان کرد: مادران شهدا تجلی عینی الگو‌های اسلامی هستند که به حضرت ام‌البنین (س) تأسی کردند؛ حضرت ام‌البنین به عنوان مادر چهار شهید، شخصیت بزرگی است که بیشترین شهید را در کربلا داده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همسران و مادران شهدا در ایامی که تازه همسر و فرزندشان به شهادت رسیده بودند، عنوان می‌کردند که فرزند خود را فدای اسلام کرده‌ایم. زنان بسیاری به مدد اسلام و انقلاب اسلامی برای معرفی و عرضه به جامعه جهانی داریم. زنان محل تبلور دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی هستند.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۶۰ هزار نفر جانباز و ایثارگر به خانواده بنیاد شهید پیوسته که در دفاع مقدس دچار مجروحیت شده بودند که تا کنون هیچ پرونده‌ای نداشتند.

رونمایی از یادمان ۳۹ شهید جزیره هرمز

بنابراین گزارش،‌ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در جزیره هرمز، از یادمان ۳۹ شهید این جزیره که با مشارکت استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است، رونمایی کرد.

این یادمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها