نگاهی به زندگی دانش آموز شهید «علی‌اصغر شکی»

دانش آموز «علی اصغر شکی» از شهدای استان گلستان است که سال ۱۳۴۵ در شهرستان علی آباد کتول به دنیا آمد و پس از مدت‌ها مجاهدت در محور گیلانغرب، عملیات مطلع الفجر به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۴۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۹ - 30December 2023

هر انقلابی دو چهره دارد، یکی خون و دیگری پیام

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، «علی اصغر شکی» فرزند عباس ۱۵ شهریور ۱۳۴۵ در محل خارکلاته شهرستان علی آباد کتول به دنیا آمد.

دانش آموز اول متوسطه بود، وی دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد همزمان با دیدن تجاوز‌های رژیم بعثی احساس تکلیف کرد و با دستکاری شناسنامه اش و اصرار زیاد خود در سن ۱۵ سالگی، در سال ۱۳۶۰ برای گذراندن دوره‌های آموزشی در لشکر ویژه ۲۵ کربلا با سمت تک تیرانداز مشغول و به جبهه اعزام شد.

علی اصغر در ۲ دی سال ۱۳۶۰ در گیلانغرب، عملیات مطلع الفجر، هنگام درگیری بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای امامزاده روستای الازمن (ع) شهرستان علی آباد کتول به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه دانش آموز بسیجی شهید علی اصغر شکی:

تنها چیزی که من را بر آن داشت تا به جبهه بروم فقط مسئولیتی است که از خون امام حسین(ع) بر دوش خود احساس می‌کنم.

هر انقلابی دو چهره دارد، یکی خون و دیگری پیام. هر که اگر مسئولیتی را پذیرفت، حق را انتخاب کرده است و می داند مسئولیت شیعه بودن یعنی چه؟!

باید بداند که در نبرد همیشه تاریخ و همه جای زمین، همه صحنه ها کربلاست و همه روزها عاشورا. باید انتخاب کند یا خون را یا پیام را؛ یا حسین(ع) بودن را، یاری زینب(س) بودن را یا همچون زینب (س) ماندن را...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار