برگزاری سومین کنگره بین‌المللی امام رضا علیه السلام و علوم روز در مشهدالرضا

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) از برگزاری آیین اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی «امام رضا (ع) و علوم روز» با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهیختگان ملی و بین المللی در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ - 18December 2023

سومین کنگره بین المللی امام رضا علیه السلام و علوم روز

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مرتضی رجوعی» رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار داشت: آیین اختتامیه این کنگره با قرائت پیام مرجع عالیقدر جهان اسلام، حضرت آیت الله نوری همدانی ۲۸ و ۲۹ آذر ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهیختگان ملی و بین المللی میهمانان این برنامه هستند.

وی ادامه داد: برنامه افتتاحیه سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه از ساعت هشت در سالن همایش‌های شهید سلیمانی واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) آغاز می‌شود و مجموعه برنامه‌های علمی و کارگروه‌های تخصصی در قالب برنامه‌های این کنگره طی روز‌های ۲۸ و ۲۹ آذر ماه پیش‌بینی شده است. 

رجوعی گفت: برنامه اختتامیه نیز با حضور میهمانان مختلف ملی و بین المللی، چهارشنبه بعد از نماز مغرب، ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به همکاری مجموعه علمی و دانشگاهی معتبر ملی در برگزاری برنامه‌های علمی کنگره بین المللی امام رضا (ع) و علوم روز، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۵۰ اثر از سوی اساتید، دانش پژوهان و دانشجویان ملی و بین المللی به کنگره ارسال شده است.

وی با اشاره به تنوع محور‌های برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: عنوان کلی کنگره بین المللی امام رضا (ع) و علوم روز و محور‌های متنوعی که در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است، این امکان را برای پژوهشگران، محققان و دانش‌پژوهان فراهم کرده است تا افراد بر اساس رشته تحصیلی، تخصص و دانش خود مسایل روز را با تعالیم حضرت رضا (ع) پیوند علمی دهند.

به گفته این مقام مسئول، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مطابق با رسالت‌ها و رویکرد‌های علمی خود مبتنی بر اولویت‌گذاری نسبت به موضوعات مرتبط با ترویج و تبیین معارف اهل‌بیت علیهم السلام به ویژه اشاعه معارف عالم آل محمد (ص) و تبیین ارتباط مسائل علمی و اجرایی جامعه با معارف ایشان و ارائه راهبرد‌های علمی- دینی به آن، کنگره بین المللی «امام رضا (ع) و علوم روز» را با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی و مدیران و متولیان اجرایی برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار