رئیس جمهور در نشست خبری با همتای کوبایی:

سازمان‌های حقوق بشری کارآمدی خود را از دست داده‌اند/ تبادل ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: امروز روند جدیدی در روابط ایران و کوبا آغاز شده که موجب توسعه روابط و توسعه همکاری‌های دو کشور خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ - 04December 2023

حجت‌الاسلام رئیسی:به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با همتای کوبایی خود، اظهار داشت: آنچه باعث تأسف ما و همه ملت‌های جهان شده این است که مردم فلسطین که می‌خواهند از سرزمین خود دفاع کنند مورد جنایت و نسل‌کشی قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: رژیم صهیونیستی تا امروز بیش از شش هزار کودک را به شهادت رسانده است، خانه‌های بسیاری را در غزه ویران کرده و مردم بسیاری را آواره کرده است. همه این جنایات موجب تأسف جهانیان شده است.

رئیس جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: ما در گفت‌و‌گو با رئیس جمهوری کوبا این موضوع را مطرح کردیم که مدعیان حقوق بشر چگونه از این جنایات حمایت می‌کنند، تاسف‌بار‌تر از همه ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است، سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه عرب کارآمدی خود را از دست داده‍‌اند، ما در مذاکرات با رئیس جمهور کوبا به این نتیجه رسیدیم که باید این نوع جنایات پایان دهیم.

رئیس جمهوری گفت: ما همنظر هستیم که باید ائتلافی برای حمایت از فلسطین در قاره‌های مختلف شکل بگیرد تا بتوان از حقوق مردم فلسطین دفاع کند. اسنادی که در کوبا امضا شد و اسنادی که در ایران به امضا رسید ان‌شالله با کمک همکارانم در وزارتخانه‌های مختلف و با همراهی مسئولان کوبایی اجرایی شود و آثارش برای دو ملت هرچه زودتر آشکار شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار