نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

باید برای پرورش نسل جوان در تراز شهدا تلاش کنیم

حجت‌الاسلام «غفوری» گفت: باید برای پرورش نسل جوان در تراز شهدا تلاش کنیم. شهدا ویژگی‌های خاص خود را داشتند و مخلص‌ترین افراد روزگار خود بودند، آنها شجاع بوده و اهل ایثار و گذشت بودند و از جهت بصیرتی نیز آگاه‌ترین چهره های زمان بودند.
کد خبر: ۶۳۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ - 02December 2023

باید در جهت پرورش نسل جوان در تراز شهدا تلاش کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز (شنبه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تدارک برگزاری کنگره ملی شهدای استان در سال آتی، اظهار داشت: در برگزاری این کنگره خیلی تاخیر شده و حق حدود ۱۰ هزار شهید استان این بوده که زودتر از اینها این کنگره برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه باید برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان دستمان پر باشد، گفت: باید در پی جمع آوری اطلاعات دقیق از شهدا بوده و این اطلاعات را از کف میدان و خانواده‌ها و نزدیکان و دوستان و هم محله‌ای‌های شهدا جمع آوری کنیم تا بتوانیم کنگره ملی شهدای استان را غنی و تاثیرگذار برگزار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه در برگزاری یادواره‌های ‌کنگره ملی شهدای استان نباید از برگزاری یادواره‌های شهدا در روستاها و شهرها و شهرستانها غافل شویم، تاکید کرد: برگزاری اینگونه یادواره‌ها زیرساخت‌های برگزاری مطلوب کنگره ملی شهدای استان را فراهم خواهد کرد.

وی مردمی سازی برگزاری یادواره‌ها را در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: تجربه نشان داده هرجا مردم خودشان پای کار بوده اند، نتیجه کارها بهتر بوده است.

حجت‌الاسلام غفوری ادامه داد: مردمی کردن فرهنگ ایثار و شهادت و سرایت دادن آن در دورانی که برای مقابله با دشمن در عرصه جنگ شناختی نیاز به بصیرت و آگاهی داریم، ضرورت امروز جامعه است، چون آن چیزی که می تواند ما در برابر دشمنان پیروز کند، به پشتوانه مردمی سازی فرهنگ ایثار و شهادت محقق خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه در برنامه ریزی برای برگزاری ویژه برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خروجی کار خیلی اهمیت دارد، تصریح کرد: زمانی می توانیم ادعا کنیم که اقدامات انجام شده در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جواب داده که اثرات آن را در بین نوجوانان و جوانان ببینیم.

حجت الاسلام غفوری تاکید کرد: اگر آثار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان در کف مدرسه، دانشگاه  و دیگر مراکز تجمع نوجوانان و جوانان شاهد باشیم، توانسته ایم درست عمل کنیم، وگرنه اگر قرار باشد ثمرات این تلاش‌ها در رفتار و دیدگاه های نوجوانان و جوانان دیده نشود، ادامه روند کنونی جای تامل دارد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یعنی ترویج همه ویژگی‌های شهدا و حاصل کار شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید پرورش افراد با همان حالات و روحیات شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس باشد و اگر غیر از این باشد باید شجاعت تجدید نظر داشته باشیم و برنامه های خود را عوض کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه باید در جهت پرورش نسل جوان در تراز شهدا تلاش کنیم، یادآور شد: شهدا ویژگی های خاص خود را داشتند و مخلص‌ترین افراد روزگار خود بودند، آنها شجاع بوده و اهل ایثار و گذشت بودند و از جهت بصیرتی نیز آگاه‌ترین چهره های زمان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها