دبیر دوازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی اعلام کرد؛

شرکت ۴۰۰ کتاب در جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی

دبیر دوازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی گفت: در این جشنواره از ۴۰۰ کتاب رسیده ۲۱۴ کتاب به مرحله بعد رسید و در ۶ گروه داوری شد.
کد خبر: ۶۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ - 20December 2015

شرکت ۴۰۰ کتاب در جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمد ناصری دبیر دوازدهمین جشنواره کتابهای آموزشی رشد ویژه کتابهای قرآنی در سخنانی اظهار داشت: وقتی این جشنواره را با جشنواره دهم و یازدهم مقایسه میکنیم جای تعجب و تأسف دارد و معمولاً در جشنواره کتابهای آموزشی رشد بالغ بر 650 ناشر حضور فعال دارند اما متأسفانه تعداد ناشران در حوزه قرآنی که در 4 سال گذشته مشارکت داشتند 117 ناشر بود.

ناصری افزود: در این جشنواره همه فراخوانها انجام و بالغ بر 400 کتاب مناسب به دست ما رسید که این عدد بسیار کمی است.

دبیر دوازدهمین جشنواره کتابهای آموزشی رشد ویژه کتابهای قرآنی گفت: در این جشنواره از بین 400 کتاب 214 کتاب برای سالهای 91 تا 93 به مرحله بعد رسید و داوری در 6 گروه تفسیر، ترجمه، مفاهیم قرآن، قصههای قرآنی و سبک زندگی و قرائت و حفظ است.

وی با بیان اینکه هر گروه را 3 داور قضاوت کرد، گفت: نکاتی که این جشنواره برای ناشرین و نویسندگان یادآور شد اینکه در زمینه قرآن در ابعاد مختلف برای مخاطبان کم کار کردهایم و زبان رایج از ادبیات کلیشهای و تکراری است و کتابسازی جلوههای بصری، قطع و رنگ نیز ایرادات جدی دارد.

ناصری تصریح کرد: به نظر میرسد نحوه ورود به مفاهیم قرآن پیوندی با مفاهیم زندگی مخاطبان ندارد و استخراج سوژههای تازه در این حوزهها احساس میشود.

وی اضافه کرد: پرسشگری، تدبر و تعقل که بسیار مهم هستند خلاء آن به طور جدی احساس میشود و در حوزههای قصههای قرآنی برای همه مخاطبین کتاب نداریم.

دبیر دوازدهمین جشنواره کتابهای آموزشی رشد ویژه کتابهای قرآنی خاطرنشان کرد: حوزه پژوهش و اطلاعات در ارتباط با کار نویسندگان بسیار مهم است و در حوزه فعالان قرآنی کارهای موازی بسیاری انجام میشود و برای تولید آثار فاخر باید سیاستگذاران بستر مناسب فراهم کنند که این اعم از مسائل مادی و مهمتر مسائل معنوی است.

به گزارش فارس، حجتالاسلاموالمسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی اظهار داشت: مشکلترین کار در نظام تربیتی که با آن مواجه هستیم کار آموزش و تربیت کودکان و خردسالان است.

وی ادامه داد: باید یک اقدام اساسیتری انجام دهیم و نیازمند این است که کار بیشتری کنیم و با کمک آموزش و پرورش و ناشرین و مؤلفان کارهای اساسی انجام دهیم.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار