مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد در اردبیل برگزار شد

مراسم سالروز عملیات غرورآفرین شکست حصر سوسنگرد با حضور مقامات لشکری و کشوری در دبیرستان پسرانه شهید مدرس در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ - 15November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد امروز (چهارشنبه) در سالن همایش دبیرستان پسرانه مدرس اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که  با حضور رزمندگان، پیشکسوتان و دانش آموزان این دبیرستان برگزار شد، «هوشنگ عبدی» از فرماندهان و پیشکسوت دفاع مقدس با گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: گرامیداشت سوسنگرد، گرامیداشت ولایت و ولایتمداری است و نباید این حماسه به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه اگر چه سوسنگرد به مدت کوتاه در اشغال رژیم بعث قرار گرفت، اما با حماسه سازی سپاه و ارتش از دست رژیم بعث آزاد شد.

عبدی افزود: این شهر دو بار در محاصره شدید دشمن قرار گرفت و در ۲۵ آبان ۵۹ نیز برای سومین بار محاصره شد و نیرو‌های اسلام و عشایر و بسیجیان و ژاندارمری و ارتشیان در مقابل فشار حمله دشمن مقاومت کردند.

وی گفت: با دستور امام که فرمود «تا فردا بایستی سوسنگرد آزاد بشود» رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید چمران که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند با همکاری و هماهنگی با لشکر ۹۲ زرهی اهواز و بکارگیری نیرو‌های تیپ۲ و بخشی از نیرو‌های تیپ ۳ این لشکر زرهی و ستاد جنگ‌های نامنظم و پاسداران و ارتشیان و بسیجیان بطور هماهنگ و با اقتدار سوسنگرد را در ۲۶ آبان ۵۹ از حصر درآوردند و آزادی را به مردم ایران و سوسنگرد ارمغان آوردند.

عبدی با بیان اینکه نقش درایت، بصیرت و اقدام انقلابی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و شکست حصر سوسنگرد در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد بود، گفت: گرامی داشت این حماسه بر همگان تکلیف است و بایستی ابعاد مختلف شکل گیری آن برای نسل های مختلف به ویژه نسل جدید تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار