با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس؛

دومین جشنواره «نذر قلم» برگزار می‌شود

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده از برگزاری دومین جشنواره «نذر قلم» با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و برخی دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاهی از جمله دانشگاه الزهرا (س)، خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ - 14November 2023

دومین جشنواره «نذر قلم» برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سمیه گنجی» مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده از برگزاری دومین جشنواره «نذر قلم» با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و برخی دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاهی از جمله دانشگاه الزهرا (س)، خبر داد و درباره پیشینه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: دوره اول این جشنواره با مشارکت چندین هزار شرکت کننده برگزار شد که بیشتر آن‌ها از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بودند و در میان تمام شرکت کنندگان علاقه‌مندی به حوزه شهید و ایثار کاملا مشهود بود. بر همین اساس دومین دوره این جشنواره بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

وی درباره محور‌های این دوره از جشنواره توضیح داد: «شهدای دانش‌آموز»، «زنان و نهضت مقاومت»، «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، «زنان و پیروزی انقلاب اسلامی»، «نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس»، «خانواده‌های شهدا، وصایای شهدا، نهاد خانواده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «سبک زندگی شهدا، مادران و همسران شهدا انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نهضت مقاومت»، «سبک زندگی جهاد در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت در اندیشه آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای»، «ایثار، جهاد، مقاومت در مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» از محور‌های دومین جشنواره ملی «نذر قلم» هستند.

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: این جشنواره به منظور شناسایی استعداد‌های برتر و در گام بعد تقویت این سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی برگزار می‌شود. ایجاد ارتباط موثر اساتید با شرکت کنندگان و همچنین ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا و ایثارگران از اهداف اصلی برگزاری جشنواره ملی «نذر قلم» است.

گنجی ادامه داد: مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی «نذر قلم» با حضور نویسندگان برتر کشوری برگزار خواهد شد. سال گذشته آثار برگزیده در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و فصلنامه‌های معتبر علمی انتشار یافت. همچنین این آثار در کتاب مجموعه آثار جشنواره به چاپ رسید.

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده گفت: ارسال آثار به این جشنواره باید در قالب‌های یادداشت علمی، ️ یادداشت‌های ژورنالی، کلیپ سه دقیقه‌ای، ️ عکس نوشته، دلنوشته، ️خاطرات کوتاه، مقاله، پادکست، نقاشی، داستان کوتاه، اینفوگرافی و پایان‌نامه باشد. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا یکم بهمن و مراسم اختتامیه ۲۹ بهمن ماه در نظر گرفته شده است. همچنین به ۲۰ نفر از برگزیدگان جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت شیوه‌نامه به سایت www.bonyaddefa.ir/zanan و برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره تلفن ۰۲۱۸۸۷۵۴۰۸۶ مراجعه کنند، نحوه ارسال آثار از طریق z.defam@gmail.com و شماره ۰۹۹۸۱۱۲۷۸۶۴ در پیام رسان سروش است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار