حضور حداکثری اقتدار ملی/

ثبت‌نام قطعی ۱۰ نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گلستان

رئیس ستاد انتخابات استان از ثبت نام ۱۰ نفر در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ - 12November 2023

ثبت نام 10 گلستانی در انتخابات خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «سید علی مهاجر» رئیس ستاد انتخابات استان امروز یکشنبه ۲۱ آبان در جمع اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص وضعیت داوطلبان حضور در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ تا ۲۰ آبان فرصت داشتند با مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز استان و یا ستاد انتخابات وزارت کشور درخواست و مدارک لازم را ارائه کنند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: در بازه زمانی معین شده، تعداد ۱۰ شرکت کننده با حضور در مراکز اعلامی ثبت نام خود را تکمیل کردند.

مهاجر ادامه داد: در این دوره، قانون گذار شرط سنی حداقل ۴۰ سال را برای داوطلبان لحاظ کرده و همچنین اصل مدرک تحصیلی سطح ۴ حوزه نیز به عنوان یکی از شرایط دیگر در این قانون مورد تاکید قرار گرفته بود که در فرآیند ثبت نام مورد توجه و تاکید قرار داشت.
وی اضافه کرد: پرونده همه داوطلبان امروز (یکشنبه ۲۱ آبان) برای شورای نگهبان ارسال می‌شود و این شورا نیز فرآیند بررسی احراز صلاحیت‌ها و دیگر موارد را براساس قانون انجام خواهد داد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان تاکید کرد: ۹ نفر از این داوطلبان اهل تشیع و یک نفر اهل سنت است.

انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار