ما متحدیم/ معاون اجرایی سپاه نینوای استان گلستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

اعزام ۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

«زمانی» گفت: در سال جاری ۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر استان گلستان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ - 30October 2023

اعزام سه هزار و 200 دانش آموز گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

سرهنگ پاسدار «مجید زمانی» معاون اجرایی سپاه نینوا استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان ضمن تبريک فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: در سال جاری ۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر استان گلستان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

سرهنگ زمانی گفت: اردو‌های راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات‌های فرهنگی است که عظمت فرزندان ایران، مدیریت جهادی، موفقیت و قوی شدن ایران را نشان می‌دهد.

معاون اجرایی سپاه نینوای گلستان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد: صهیونیست‌ها در عملیات طوفان‌الاقصی تلفاتی دادند که در طول چند دهه از عمر این رژیم غاصب بی سابقه است و این نتیجه صدور انقلاب اسلامی محور مقاومت است.

سرهنگ زمانی تصریح کرد: هدف از سفر به مناطق عملیاتی این است که یادوری کنیم چه افرادی برای حفظ ایمان و دفاع از کشور و ناموس از همه چیز خود گذشتند، اینکه به ما یادآوری شود که خون این شهداست که اکنون سبب قدرت و عزت اکنون ایران شده است. امنیت و آرامش اکنون ما مدیون خون این شهیدان است.

معاون اجرایی فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: نخستین گروه این کاروان، روز گذشته (یکشنبه ۷ آبان) همزمان با هفته بسیج دانش آموزی از سوی بسیج دانش آموزی اعزام شدند.

زمانی افزود: این اردوها در واقع با هدف تقویت فرهنگ الگو پذیری دانش آموزان از ایثارگری‌ها، مقاومت و رشادت‌های شهدا انجام می‌شود، حضور در مناطق عملیاتی و جنگی جنوب کشور یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه در این اردو دانش آموزان از تمام مناطق جنگی و یادمان‌های شهدا دیدن می‌کنند، ابراز داشت: دانش آموزان در اردوهای راهیان نور در میدان عملیات جنگی با رشادت‌ها و حماسه‌های شهدا آشنا می‌شوند.

معاون اجرایی فرمانده سپاه نینوای گلستان تاکید کرد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی و جنگی کشور در راستای درس آمادگی دفاعی و راهبرد تعمیق باورهای دینی نسل آینده، مبتنی بر سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی صورت می‌گیرد.

سرهنگ زمانی اضافه کرد: تربیت دانش‌آموزان باورمند، خدامحور، دوستدار قانون اساسی و رعایت اصول آن و بسط و گسترش فرهنگ دینی مبتنی بر پیروی از ولایت فقیه از اهداف نظام تعلیم و تربیت است که همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی تا (۲۲ اسفند) سال جاری ادامه دارد، ادامه داد: این اعزام ها در قالب بسیج دانش آموزی، بسیج اقشار و متخصصین، بسیج دانشجویی و بسیج محلات انجام می شود.

زمانی گفت: هم استانی هایی که قصد عزیمت به صورت خانوادگی به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس دارند نیز می توانند به این مناطق اعزام شوند.

این مسئول متذکر شد: اردوگاه شهید باکری در خرمشهر نیز آمادگی میزبانی از همه زائران استان گلستان را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار